Jag blir heligt förbannad!

Godmorgon i en insädare i ljusnan idag tycker en kvinna att i vårt mderna samhälle så var det häpnadsväckande att vi kunde tro på en andevärld. Hon hade sett det okända på tv och fattade inte hur folk kunde tro på sånt. Hon skriver sida upp och ner om vad hon tycker om detta på slutet skriver hon att var och en får tro på vad de vill än så länge och att hon själv tror på bibeln och gudsord där de varnar för falska messias gestalter som ska uppstå den sista tiden. Och det tror hon på i dessa moderna tider och var och en får tro på vad de vill än så länge sen då brännas på bål eller. Inte undra på att vi hade häxbränning förr det skulle kunna bli nu med med sånna som hon som styr. Jag vid håller man får tro på vad man vill man skadar ingen annan och vad har hon för bevis att hennes tro är sann. Jag blir så arg på dessa människor som prackar på andra sin tro och påstår att det är sant. Jag tror på andevärlden och att vi i någon annan form lever vidare men jag tror inte på kyrkans gud som fördömmer vissa saker och att vi ska följa hans ord. Det gudomliga finns innom oss själva. Det är vad jag tror och alla andra får tro vad de vill, och jag tror att bara vi lever ett liv där vi hjälper varandra och inte fördömmer andra så går det bra för oss, inte hota med vad det står i bibeln vilka startar alla krig jo olika religioner. Så har det alltid varit prästerna brände häxor förr var rädda om sin makt. Tack för mig och läs gärna insändaren i dag.

Kommentarer
Postat av: sjuksyrran

oj, va jag håller med dig. Så många som utnyttjas av denna brasch. Har stött på offer. Ha en fin dag!

2008-04-05 @ 15:34:27
URL: http://miljonresan.blogg.se
Postat av: Ragnvi

Har tyvärr inte läst detta, men håller med dig ändå!

2008-04-06 @ 08:13:33
URL: http://Rankans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0