Blev så glad igår kväll!

Jan kom hem med posten i går kväll, jag blev så glad för kallelse till Uppsala sjukhus och redan på onsdag hade jag fått tid. Men säg den glädje som varar. Det stod handskrivit att om jag inte fått tid för ultaljud samma dag skulle jag höra av mig, och nån sån tid hade jag inte fått. Ringde idag till kirurgmotagningen och de hade skickat remiss till ultraljud och ville ha på onsdag. När sköterskan ringde dit så hade dom inte skickat nån kallelse för den enda läkaren som gör specialultraljud var inte där då, kanske dom kunnat medela kirurgen det då eller så kanske kirurgen hade kunnat ringa och beställa tid. Den läkaren som gör detta ultraljud är samma läkare som bränner metastaser i levern och han veckopendlar mellan skåne och uppsala. Hade han förra gången med när jag både opererade och brännde på levern han är en härlig läkare. Men får väl vänta nån vecka till då för nästa vecka blir det inte nu då. Sen ska jag få tid till inläggning med för att bränna. Jag behöver ju inte vara  så besviken för det blir ju snart ändå, men ändå blir man lite. Vill så gärna få det gjort och sen se om de håller sig lugn och snäll ett tag. Annars är allt som vanligt här vi var oå stan en vända och hua mig vad folk. Trafiken stod still i rondellen vid genomfarten i stan vid kyrkan alka som ska till fjällen hade fått stopp där. Jag är nöjd att vara hemma den här helgen. 
 
 
Fick besök igår av Gabbe och Bonnie sötnosen.
 
 
 
Så kul stt de kom Malin var hemma och vila då Bonnie sover lite dåligt och har ont i magen. Bra om man kan göra såvturas om att vila. Hoppas alla får en glad påsk och jag ska då göra allt för att jag och Jan får det han är ledig påskafton och påskdagen.

Kommentarer
Postat av: Ninni

Jag kan verkligen förstå att du blir besviken då du måste vänta ett tag till på Uppsalabesöket. Dumt av dem att skicka en kallelser innan alla tider är klara.
Jag hoppas du får en härlig påskhelg och slipper tänka alltför mycket på cancer, biverkningar och andra sjukdomar som dyker upp.
Ha det så gött du bara kan och sköt om varann!
Kramen.

Svar: Ja visst blir man lite besviken och förstår nog inte varför de inte kan fixa tiden de jobbar ju tillsammans när de opererar levercancer då var ju den här röntgenläkaren med och gjorde ulltraljud direkt på levern och så brände han dom so inte gick att op.
mormor och farmor Eva

2013-03-28 @ 23:54:49
URL: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0