Akuten i går kväll igen då!

Fick frossa på eftermiddagen så fattade att febern skulle komma. Vid halv sju på kvällen kom den och ska ju in när det är över 38 grader, men  vi väntade eftersom jag alltid brukar få och ibland går det tillbaka efter nån timme. Men vi 22 tiden var det lika bra att åka in och ta prover eftersom Jan jobbar hela helgen. Har ju tur att hans syster jobbar som läkare och hon hade dygn då och jag visste det. Hon vet vad som gäller har träffat på flera som inte förstår varför jag kommer. Proverna var bra så då kunde vi åka hem och ta Alvedon och lägga oss då hade jag 38.9. Nu åkte Jan nyss och jobbade och jag har haft frossa hela dagen men jag cår ta Alvedon nu för proverna var bra igår.Ligger med myspläd och täcke och tre hundar som värmer mig nu. Vi har ju närståendepengar att ta på fkassan men förlorar sjukt mycket om han tar det en helg. Han tog ut 6.5 dagar i december och det dras på den lön som kommer nu ochdet är flera tusen i förlust. Men himla tur att han har mycket storhelgs ob så då ska det nog gå bra. Och jag klarar mig själv nu inte så dålig som jag var i december, men de håller på trappar ut den  ena kortisonet så är väl därför jag får feber igen. Pratat med onkologen idag och frågade om jag skulle vaccineras mot svininfulensan och det rekomederade de så skulle få på tisdagnär behandlingen blir. Och säkert ärdet förvanliga flunsan med. Annars tycker jag det knallar på lite ensamt som vanligt när Jan jobbar helg, och barnbsrnen vissa av dom är förkylda så kan inte träffa dom. Har bestämt mig att nu måste allt bli ett bra år var så mycket som hände förra året. Främst sjudomen hemska cancern men så mycket annat med. Värmen som pajade i Gabbes hus och där vi känner oss blåsta på 19000kr av första firman. Men sen tog vi en annan och det skullevi gjort om vi haft facit ihand. Men den första har vi på uppmaning av konsumentvägledaren anmält till allmänna reklamationsnämden men tar minst ett halv år eller mer. Och vi ska komma med bevis attdet första inte fungerade och det är svårt när nästa inte vill skriva intyg fast de tycker det var fel. Staden är liten ochde har lite samarbete så får se hur det. Gabbe ochMalin hyr ju det av oss. Men året börjarju mysigt när de får barn i februari. Ska försöka nu när man mårbra vissa dagar hitta på något kul att göra.
Ja som alltid säger jag ta hand om varandra och njut av livet varje dag

Kommentarer
Postat av: Britten Klaesson

Eva. Är det långsamt när Jan jobbar? Jag är ju ledig och kan komma. Vill du ha sällskap så ring mig. 027815940. Kram

Svar: Nu såg jag Britten lite sent nu men kom gärna nån annan dag kram
mormor Eva

2013-01-11 @ 15:49:02
Postat av: Ninni

Vilken tur att proverna var bra så det inte blev något bakslag.
Kan tänka mig att det blir långsamt då Jan jobbar hela helgen. Ser att du fått erbjudande om sällskap här ovanför. Det är ju bara att tacka och ta emot. Varje timme kan ju vara guld värd då man inte orkar eller kan ta sig iväg någonstans själv utan "sitter fast" hemma.
Himla synd att vi inte bor närmare varann.
Men vi ses på fb iaf.
Kramen.

2013-01-11 @ 19:29:26
URL: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0