Två dagar kvar!

Ja nu är det nära, bara lördag och söndag kvar. Måndag kl 09.00 ska jag vara på akademiska i Uppsala. Först ta prover, sen ultraljud. Hela dagen ska jag träffa olika folk läkare, sköterskor, sjukgymnast och narkosläkare. Tisdag operation sen får vi se när jag tar mig ur sängen, men man ska upp fort. Det som oroar mig värst är att Jan ska skjutsa mig och sedan hem igen. Från början hade vi trott han skulle kunna stanna kvar och träffa mig efter jag vaknat, men nu säger de att jag ska ligga kvar på uppvaket till onsdag. Då tänker Jan komma över dan på onsdag istället. Ja nu blir det inget vinglas eller öl på ett halvår minst sen. Men vad gör det man behöver ju inte dricka fast visst är det gott med ett glas öl eller vin ibland. Kan bli nykterist med för dricker inte mycket när jag är frisk heller. Hoppas man hinner återhämta sig innan nästa operation ca 6 veckor efter den här leveroperationen. Men det borde man väl göra, cellgifterna i sommar är väl inte så kul. Vad tråkig jag är allt man skriver om handlar om cancern. Men finns så mycket mer i mitt liv, gläds åt att alla blommor kommer och att vi närmar oss sommaren som måste komma snart. Vill ut med båten och ro, sitta ute och äta och mysa. Träffa alla barn och barnbarn. Regn idag men skulle visst bli bättre imorgon vi får hoppas på det. Då kan jag träffa mina kära halvsjuka barnbarn och barn ute utan att bli sjuk. Blivit lite nojig rädd att bli sjuk för då måste jag ha cellgift igen sen väns 5 veckor på op. Blev så glad idag när en vän ringde Carina Larsson. Hon ringde och önskade mig lycka till. Så länge sedan man pratade med henne blir ju bara över FB nu mer men hon har inte varit ute där på ett tag så kul att hon ringde. Har tänkt på det nu mer skriver man oftast till varandra lite tråkigt men så gör vi nu mer. Sms och Facebook oftast saknar lite som det var förr att man ringde eller hälsade på. Men nu mer har vi alla så mycket att göra så då blir man nöjd att vara bara hemma. Hundarna har det fixat sig för Anki och Jim har dom på måndag och onsdag, Gabbe har dom nästa helg när Jan jobbar natt. Det har oroat mig mycket, katten får vara inne här själv på natten när Jan jobbar. Sen ska jag hem veckan därpå senast, känner jag mig själv så börjar jag tjata tidigt om att åka hem om jag mår skapligt. Men tror de håller mig kvar tills de är säker. Trevlig helg till de som läser. Jan uppdaterar säkert hur det gått på FB.

Kommentarer
Postat av: Linda Larsson

Jag ska sända en hög styrkekramar åt dig. Det kommer gå jättebra. Längtar till du är tillbaka hos oss i våra grupper, du är saknad där av alla. Tänker på dig om dagarna... hade vi inet så mycket baciller hade jag velat hälsa på och krama om dig rejält. Massa kramar finaste Eva! Du är grym!! Bra att du skriver för den delen!!

2012-05-11 @ 21:43:47
URL: http://lindaallstar.blogg.se/
Postat av: Ninni

Tack för samtalet och att du orkade med mig. :-)

Massor med kramar och lycka till inför operationen. Vi kan väl höras när du piggnat på igen.

Kramen.

2012-05-13 @ 19:03:19
URL: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0