Ännu en vecka har snart gått

Ja då är den här veckans behandling klar. Har förstått att det inte är bara tre månaders behandlign av personal så tar de rte månader itaget. Oftas 6 månader och mer. Det är ju så svårt att ta in all information. När jag frågade läkaren på kirurgen när jag låg där om det skulle bli tuff och långvarig behandling och han sa ja. Det har jag nog förträngt. Det känns jobbigt men ska nog fasen ro båten iland. Tur man har en fin familj som finns vid min sida. Olika biverkningar för varje gång, äta och dricka går bra tycker jag nu, men nu har jag den hemska Neuropati ( stingningar och känslobortfall i fingrar och tår. sitter det i för länge så får man minska på cytoctatikan. Så nu kan jag inte ta i nåt kallt i kylskåpet eller frysen utan ska ha vantar på. När jag går ut täcka för mun och näsa men halsduk mössa, vantar. Sem blir jag mer och mer trött men det brukar vara så ju längre behandlingen håller på. Men tror jag har det lindrigare än många andra har. Lite bilder måste jag lägga ut.

Så här ser jag ut nu väldigt praktiskt. Bara föra handen genom håret på morgonen.

Älskar den här bilden som min duktiga dotter tagit.


Jan bjöd mig på mat på Spicy caw ser berusad ut men tog en öl och en balys. Var så gott som vanligt mysigt.

Ja hur än det är just nu så har jag kämpar viljan kvar. Det kommer dagar då man känner sig lite less på allt men det är bara på behandlingarna.


Kommentarer
Postat av: Ingalill

Det är klart att du ror båten i hamn Eva.Vi tänker på dig. Kämpe där.Urban hälsar till dig. Ha det bäst.

2012-03-15 @ 18:27:13
URL: http://medvitaknutar.blogspot.com
Postat av: Ninni

Sex månader låter som lång tid men det går rätt fort ändå när man närmar sig slutet på en bahandling. Jag håller på att räkna ner mina 6 månader med TBC-mediciner och nu har jag tagit dem halva tiden. Skönt. När våren väl är här inbillar jag mig att det kommer att kännas som om tiden går ännu fortare. :-)

Du passar ju jättebra i så där kort hår! Inte många som gör det men du gör det verkligen. Dina vackra ögon framträder mycket bättre nu. Snyggt!

Kramen.

2012-03-17 @ 00:16:13
URL: http://ninni1960.wordpress.com/
Postat av: Ninni

Glömde skriva att det låter jobbigt med neuropati.

2012-03-17 @ 00:17:19
URL: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0