Gävle och behandling!

Ja dags igen då och börjar gruva mig igen. Idag och i går kväll kom väl första riktiga reaktionen på att jag har cancer. Inte för rädslan men för min tarm som ska än ta laxoberal och nästa stund stoppande och så viktigt att det inte blir stopp. Så nu ska jag fråga om de inte redan nu lägga en stomi, de har ju sagt att det kan bli akut att jag får göra det om det blir stopp. Och jag kommer ju att få en hur som hellst sen. Trött på att inte veta på kvällen om jag ska ta laxoberal eller inte. Kan snart inte gå ut om det ska vara så här. Så imorse satt jag här och storgrät när Jan kom hem från att jobbat natt. Var då på lab idag och har inte hört nå från Gävle så då har väl blodväderna stigit sen förra behandlingen. Men sen mitt på dagen sen jag varit med Gabbe så mådde jag bra igen. Men måste ta upp det här i morgon för det är det som är jobbigt. Önskar jag hade kunnat åka till Valbo imorgon medcmen det hinner jag inte. Var på mammografi idag med idag den som man blir kallad vart annat år. Ja det känndes ju onödigt för har ju redan cancer. Men kan ju vara bra att kolla dom med. Ja nu önskar jag bara att inte biverkningarna blir svår den här gången.

Kommentarer
Postat av: Helena

Du är så positiv och stark Eva. Inte så konstigt att du blir ledsen och gråter. Du gör en tuff resa och är en beundransvärd människa. Trots det du går igenom så har du alltid ett gott ord att säga till andra. Du är en pärla. Kram på dig <3

2012-02-27 @ 20:07:00
Postat av: Eva

Hej Eva, tänker på dig, och föler med dig. Hoppas allt ordnar sig till det bästa för dig ang. tarmen..Ska skicka en massa goda tanker till dig i morgon!



Kram från mig

2012-02-27 @ 23:16:27
Postat av: Ninni

Nån gång måste ju oron få komma ut och du är så tapper och kämpar så mycket så det är inte konstigt att det brister. Det är ju bra att ta upp med dem vad jobbigt det här känns för dig när du inte vet om du ska laxering eller stoppande för att få gå på toa. Och just toaproblem är jobbigt och påverkar en enormt, jag vet för jag har dagar då jag har magknip om jag så bara dricker vatten och såna dagar kan jag inte gå långt från toan och magknipen är så jobbig så jag kallsvettas och mår illa. Då har jag det bara 1 - 2 dagar i veckan och det räcker. Att ha stökigt med toabesöken hela tiden måste ta hårt på psyket.

Jag hoppas du kan få hjälp med det här och en påse på magen är nog bättre än att hålla på med ömsom laxering ömsom stoppande. Samtidigt som du skulle slippa tänka så mycket på det också och kan känna att det är ett problem mindre. Du har ju så det räcker ändå.

Nu håller jag tummarna och ber för att du ska slippa reaktioner och biverkningar som du märker av alltför mycket efter den här behandlingen. Visst, spårlöst förbi lär det inte gå men kanske bara spår av biverkningar.

Tänker på dig!

Kramen.

2012-02-28 @ 14:48:05
URL: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0