Dålig eftermiddag!

Idag har jag varit väldigt orolig och lessen. Börjar fatta mer hur jobbigt allt kommer att bli. Läste lite på nätet och förstår att bli frisk utan bara förlänga livet är nog det jag har som alternativ. Det var som hon på behandlingen sa har du tur blir du frisk annars får jag leva med det här att det blossar upp igen. Jag vill inte ha cancer har varit stark men sista dagarna blir jag ledsen när jag tänker på mina barn och barnbarn hur länge får jag vara med dom? Jag vet att jag kan leva många år med cancern. Blir också ledsen när två av mina vänner som inte har fb men vetvatt jag är sjuk inte hör av sig. Den ena åkte jag till när de miste sin son. Hjälpte henne med mycket. Hon vet men hör inte av sig. Den andra blir jag också ledsen, träffade henne och jag undrade om hon inte vågade ringa men hon hade inte tid. De var två som jag verkligen trodde skulle höra av sig. Ja men då får jag försöka släppa det. Annars är jag glad över mina fb vänner som alla stöttar mig. La mig för att sova för en bra stund sen men icke huvudet ville bara grubbla. Sen nu problem med stopp i avloppet någonstans fullt med vatten på badrumsgolvet som jag fick torka. Ska göra ett nytt försök att sova.

Kommentarer
Postat av: Mija

Kram på dig Eva, tänk på att det inte är hur långt livet är, utan viktigt att man fyller det med bra innehåll, medans det är !

Man vet aldrig vilken väg livet tar

2012-04-02 @ 23:21:02
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: Lars b Andersson

Ja det är en helvetes sjukdom som drabbat flera i min närhet och jag känner igen det där med att folk slutar höra av dig det har jag hört också av andra. Förstår att du är ledsenmen du är stark Eva så ge inte upp

2012-04-02 @ 23:26:29
Postat av: Helena

Självklart har du upp och ner dagar och när du blir ledsen kommer mycket upp.Dina vänner som inte hör av sig ska du inte lägga nån energi på. Antingen är dom rädda eller också jäkligt egoistiska. Lev här och nu och försök att njuta av de bra dagarna. Det är en hemsk sjukdom och du måste få känna som du känner just nu.En dag i taget är bra, för gårdagen kan du inte göra så mycket åt och morgondagen vet du inte mycket om. Vi är många som tänker på dig och som vet att du har det där jävlar anamma i dig som behövs nu. Styrkekramar till dig min vän.

2012-04-03 @ 00:24:20
Postat av: Ragnvi

Morning Eva! Håller med alla övriga här ovan!

Dom där "vännerna" var nog inga riktiga vänner trots allt...dom kan bara be en bön att dom själva aldrig blir drabbade av det som hänt dig!

Styrkekramar!

Ragnvi

2012-04-03 @ 06:19:16
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Maritha

2012-04-03 @ 12:03:55
Postat av: Maritha

Det är såå jävla orättvist med alla förbannade sjukdomar som finns och som slår blint till höger och vänster!!! : (( Så fruktansvärt orättvist livet är på många sätt och vis!!! Om dom som inte hör av dig, jag kan inte förstå det, oavsett anledning så borde dom väl kunna ringa i alla fall... Men Eva, gå på hur du känner i den fråagan, vill du själv ringa uopp en gång så gör det, om du tycker så,annars så försök att släppa frågan för ett tag, (säkert inte enkelt) men du behöver din energi till dig själv och dina nära och kära!!! Har du någon bra kurators kontakt, antingen bara du elller tillsammans med Jan eller dom du vill ha med? Kram så länge...

2012-04-03 @ 12:10:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0