Var till onkologen igår!

Fick besked nu vad som ska hända. Om tre vekockor blir det stårlning på tarmen i 5dagar, så ligger kvar på claryonhotell för de har rivit patienthotellellet och hyr in oss där istället. Sen om fem veckor blir det op av levern i Uppsala vecka 20 då. och vecka 26 eller 27 op av tarmen och jag trodde den skulle vara enklare än levern men det är inte så. Mindre farlig kanske än levern men jobbigare. Fick ju höra igen att jag har långt gående cancer men jag har ju svarat så fort på behandlingen så det kan gå bra det här. fick en sista behandling i gävle i går och sista i Bollnäs idag. Sen kommer jag att få efter operationerna igen cellgifter. Efter en jobbig vecka med mycket tårar så känns det bra igen. Vet vad som händer trots att det blir tajt och kommer att gå över hela sommaren. Men vad gör väl det. Missar black sabbat med för de skulle vi på vecka 21. Men det är sånt man får ta om man vill bli frisk. visst gruvar jag mig för operationerna men vem gör inte det. Jag blev förvånad att allt var planerat för allt, jag hade trott att först tar de levern och sen får man besked vad som händer sen men det här är bättre. Tänk när allt är över då ska jag ta igen allt. Och jag ska göra en massa saker som jag aldrig vågat förr. Saknar djurskyddet gör jag men går ju inte att jag är där nu. Men sen så kommer jag tillbaka. Nu har jag tre veckors semester från behandlingarna behöver bara åka ner till stan en gång i veckan och lägga om picclinen. Ska njuta nu i tre veckor. Jan ska försöka ordna så han kan vara med första dygnet i Uppsala och det känns bra. Ja säger det igen vad vore mitt liv utan honom.


Tack för att ni finns vid min sida älskar er

Kommentarer
Postat av: Anonym

Älskar dig med! Allt kommer att bli bra! <3



2012-04-13 @ 19:26:59
Postat av: Anki

Det var jag som skrev! :)

2012-04-13 @ 19:29:25
Postat av: Ninni

Vad skönt för dig att veta vad som ska hända och när. Kan tänka mig att det är en lättnad bara det. Skönt för dig att ha tre veckors semester innan det är dags och det kan du behöva för det lärer bli rätt tufft med två operationer med så kort mellanrum. Jag vet att jag skulle gruva mig som f-n inför operationerna men måste man så måste man och då gör man det bara. Det har jag märkt nu då jag varit på undersökningar både här och där det senaste året.

Vad skönt om Jan kan vara med dig åtminstone första dygnet i Uppsala. Finns det ingen ledighet för närmast anhörig att ta ut en sån där gång så han kan vara med dig längre? Men då är det hundarna också förstås. Beklagar att jag är allergisk annars hade hundarna fått vara här med mig så Jan kunde vara med dig allt han bara kan.

Tillsammans fixar ni det här och vi andra ber för er.

Kramen.

2012-04-17 @ 22:51:16
URL: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0