Tankarna är hos barnbarnet Esmeralda!

Så jobbigt för hela familjen för dom nu, lära sig allt om hennes diabetes och så liten blev ett år i januari. Men hon är så duktig glad ändå trots alla stick. De tar blodsocker koll kl 23 och 3 på natten och det ska de göra hemma med. Första dagarna tog de varje timme. De ska köra nån ny metod där man kollar kolhydrater och väger och räknar ut varje måltid och på så sätt få rätt mängd insulin före varje måltid. Igår åkte David dit med Elvis och Ella de får bo i ett familjerrum. Men hem idag igen sen måste han vara med igen torsdag och fredag för att lära sig allt han med. Men de kommer väl in i det så småningom om jobbigt i början.
. Stal bilden av Kaisa. Nu får vi hjälpas åt att ha barnen tills de kommer hem. Jag kan när Jan är ledig orkar inte själv, men det ska nog lösa sig. Min kropp är rätt slut efter allt den varit med om. Men som jag alltid har sagt så är jag hellre sjuk än nån i familjen skulle inte klara av att se det, räcker med Esmeralda som är sjuk nu.

Kommentarer
Postat av: Ninni

Men vad liten hon ser ut i den stora sängen. Barn har ju väldigt lätt vid att vänja sig vid saker och ting så för hennes del kommer det nog att gå bra. Jobbigt för hennes föräldrar att hela tiden hålla koll på hur hon mår och hur blodsockret ligger.
Jag kan tänka mig att ni gör allt ni kan för att hjälpa dem. Att du inte orkar när du är själv är förståeligt för din kropp har ju fått mer än vad den tål i över ett år nu.
Sköt om er och era nära och kära.
Kramen.

Svar: Ja visst anpassar dom sig fort de små går tydligen bra att sticka henne nu förblodsockret. Ja min kropp har fått cellgifter och op. så den vill inte mycket nu men bara Jan är hemma så går det bra. kram
mormor och farmor Eva

2013-05-01 @ 10:39:11
URL: http://ninni1960.wordpress.com/
Postat av: Anki

Stackars liten.
Men som du skriver hon ser ju glad ut ändå. Det är ju jobbigast för alla runt omkring som ska lära sig allt om detta och få rutin på det.

Nu har ni haft nog med sjukdomar i er familj har jag bestämt!
Kram till er <3

Svar: Ja hon är glad hon, och jag tar hellre sjukdomarna änatt de små ska drabbaskram
mormor och farmor Eva

2013-05-01 @ 10:40:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0