Önskar jag fick sova!

Har sovit så dåligt sen jag blev sjuk men nu är det ännu värre. Värk i hela kroppen nästan och inte blir det bättre av att Zeke och Marrta ligger i min säng. Jag tror att jag måste försöka börja röra mig mer ute nu när det blir varmare, svårt tidigare när man fick feber bara man gick ut. Lilla Esmeralda är så duktig med sin insulinpump och blodsockertagningarna, hon bara tittar när dom sticker henne. Pumpen byts var tredje dag och ska då stickas om och det går bra. Otroligt vad hon anpassar sig. Tänkte lägga ut bilder men det gick inte idag, vet inte om det är min blogg som krånglar. Tar det en annan gång då. Min läkare i Uppsala ringde igår och jag får ta värktabletter nu tack o lov. Den 22 ska jag på datortomografi på lever lungor och buk men det har jag säkert skrivit redan är så snurrig i huvudet. Lungor och buk vill onkologen ha och levern vill Uppsala se hur det ser ut efter sista ingreppet. Vad jag önskar att jag slapp denna cancer och även om allt försvinner så blir man inte friskförklarad för än efter fem år utan symtom då. Hoppas vi kan åka på Bonjovi den 25 maj att jag är pigg då för nu vill jag göra något roligt. Känns som jag sitter här utan att träffa någon fast det gör jag väl men inte ofta. Blir bara att åka och handla sen är jag för trött för något mer. När jag ligger vaken på natten så tänker jag mycket på cancer och hur det drabbar många unga nu mer och önskar att de kunde hitta bot. Det är ju hemskt när barn och unga drabbas de har knappt börjat leva. När jag mår dåligt så tänker jag på att det finns alltid de som har det värre och inte bara med cancer utan annat hemskt. Man tar åt sig när man hör om andra som har det jobbigt, jag tror det blivit värre när man är sjuk själv man går in i andras mer då lider med dom. Nu hoppas jaget blir fint väder idag så man kan vara ute lite på gården fast kratta får Jan göra annars tar jag mig inte ur sängen imorgon.

Kommentarer
Postat av: Anne-Len Olofsson Gullberg

Usch vad du kämpar, men du är en riktig kämpe du. Alltid lika jobbigt att fundera men det måste man göra. Hoppas att du piggar på dig och kan vara ute lite längre nu när det är sommar. Ta korta sträckor i början när du promenerar så ska du se att det går bättre och bättre. Tänker på dig och skickar massa energi kramar och tankar. <3

Svar: Ja du kämpar väl värst av oss alla. Ja ska börja ta det lite lugnt och inte allt på en gång. Ta lite korta och öka på. Undrar vad du fick för svar sist du var iväg får väl höra snart kanske. Kram och energi till dig med
mormor och farmor Eva

2013-05-11 @ 10:07:10
Postat av: Gunilla

Tänk att du trots allt du varit med om så orkar du känna med andra...Hoppas att allt ser fint ut på datortomografin och att du sedan orkar åka på Bon Jovi. Kram

Svar: Ja hoppas för nu är vi inte ute på något, ja du vet ju hur det är som är dålig själv kram
mormor och farmor Eva

2013-05-11 @ 18:00:16
URL: http://www.gunillatoll.se
Postat av: Ninni

Det är jättejobbigt att inte få sova. Det kommer så många (jobbiga) tankar då när det är tyst och ensamt.
Jag hoppas verkligen att du orkar åka på BonJovi. Även om du inte orkar hela tiden så försök att vara där en stund i alla fall. Du behöver det nu.
Fem år för att bli friskförklarad känns långt men samtidigt är det bra för de håller mer uppsikt över dig under den tiden. Men tänk vad härligt den dan det gått fem år!! Då får du ställa till med fest. :-)
Kramen.

Svar: Ja jag ska vara kvar på Bonjovi så länge jag orkar. Och bara jag blir frisk kan jag vänta 5 år. Vet ju inte hur det går men hoppas väldigt mycket nu att det inte dyker upp fler kran på dig
mormor och farmor Eva

2013-05-13 @ 23:05:40
URL: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0