En sån dag igen!

Sover inte har så ont överallt, ryggen på flera ställen låren fötterna så helt omöjligt att sova. På dagarna gör lika ont om jag är uppe eller ligger. Men ibland måste jag ligga ner och vila, borde försöka ut och gå så får tillbaka musklerna men orkar inte långt. Så lider man med lilla Esmeralda som är så liten och drabbas av diabetes ett år bara. Hon fick sin insulinpump igår och hon är så duktig när de tar sockerproverna. Men med nya metoden som inte ens all personal kan så är det mycket att ta in. Varje måltid räkna ut hur mycket kolhydrater hon äter väga och räkna. Upp varje natt ta blodsockret så jobbigt för dom. Jag är tydligen väldigt sårbar nu tar åt mig av allt som händer runt om, blir väl så efter allt. Ska på ct vecka 21 sen blir det kanske magnetröntgen igen, och tillbaka till Uppsala och ultraljud troligen i början av juli. De vill ju se om det poppat upp fler metastaser. Vill må bra nu och ha värme så man kan vara ute. Och undrar vem man ska tro på onkologen som säger att de bara går in för att förlänga eller Uppsala som ännu så länge det inte kommer många metastaser påsen gång går in för att IRE bränna eller operera igen om det kommer sådana som går att göra det på. Man får tro på sig själv och vad man känner försöka ta en dag i taget hur än jobbigt det är ibland fast oftast går det bra. Ha en solig bra dag

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Vad ska man säga om allt som händer er, Eva? Kan nog bara säga att jag innerligt önskar dig och de dina en så skön, varm, bra och lugn sommar som det bara är möjligt. Framför allt en sommar utan metastaser!!! Kramar till dig, Eva!

Svar: Ja Gunilla hoppas gör jag på en bra sommar men ska det komma nåt nytt hela tiden som värken som blir värre så blir det jobbigt kram
mormor och farmor Eva

2013-05-03 @ 14:37:23
URL: http://www.gunilltoll.se
Postat av: Ninni

Nämen fy. Har du värk nu också. Sånt vet jag hur det känns. Lider med dig.
Ja det blir nytt nu för Esmeraldas familj. Inte lätt men överkomligt.
Tro på tillfrisknande du, tycker jag.
Kramen. ♥

Svar: Jag blir tokig snart får inte ta annat än morfin för värken för levern. Tog en tablett igår kväll somnade i morse nån gång. Nu när jag vaknar har jag värre värk. Inte vet jag vem jag ska vända mig till heller, vet inte om det har med cancern att göra. Om man ska ringa Uppsala eller onkologen. Men orkar inte snart. Kram
mormor och farmor Eva

2013-05-03 @ 21:08:38
URL: http://ninni1960.wordpress.com/
Postat av: Ninni

Om jag inte minns fel ska det finnas någon form av smärtmottagning i Söderhamn. Kanske värt att kolla upp.
Kramen.

Svar: Jo det skulle det vara men tror det beror mycket på att jag inte rör mig och tappar muskler, fastade har ju tidigare trott att jag har atros så vet inte. Önskar bara mina värden stiger snart igen på levern efter sista ingreppet så jag får ta vanliga värktabletter kram
mormor och farmor Eva

2013-05-07 @ 08:31:00
URL: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0