Hoppas denna dag blir bättre än igår!

Igår var ingen bra dag, orolig och ledsen och vet att det beror på vad de säger på fredag. Har mått så bra länge men när jag vet att de ska ha lever rond med Uppsala idag så blir jag så här. Jag vet ju att det inte går att bota nu men att de diskuterar om bromsmedicin eller helt utan behandling och att det kan bli ett försök att bränna bort metastasernai Uppsala. Jag vill nog helst det att bränna och tro att det inte kommer fler. Helst vill jag ha remiss till privata kliniken UCC i Uppsala. Min läkare ringer imorgon och talar om hur det blir, men beror väl på hur det såg ut vid magnetröntgen med. Känns så overkligt allt att man fått en sån här hemsk sjukdom, men så många får det nu. Sitter ibland och funderar varför jag inte sökte läkare tidigare utan väntade för länge. Men var så defusa symtom så därför gick jag minst ett år med cancern som han sprida sig. Ja så nu har jag haft det minst 2år men går ju inte och tänka så heller att man skulle gått tidigare. Har jag tur så kan de bromsa upp allt och jag får nåt år till eller att det kommer något nytt som kan bota mig. När det är som jobbigast tänker jag att de minsta barnbarnen inte kommer att minnas mig som Bonnie och Esmeralda då blir man deppig vill ju se alla växa upp. Men det finns de som har det värre så ska inte klaga. Mår ju skapligt bra och så länge det finns liv finns det hopp. Så kommer man på allt man skulle ha gjort men inte blivit av. Tänker på hur jobbigt det är för min familj med inte bara för mig. Blir arg ibland när man träffar nån som säger att jag kan dö före dig i en olycka eller något annat. Men de har då inte behövt leva med behandlingar operationer mått pyton oro dödsångest. Skulle jag välja vill jag dö utan förvarning men så blir det inte. Jag är inte rädd för att dö men hur det blir kommer jag att plågas eller somnar man in, sådana tankar finns där ibland. Men oftast försöker man bara slå ifrån sig och hoppas på att man får leva länge än. Man måste vara positiv och tro men vissa dagar går det inte. Ingen har sagt att livet ska vara lätt och alla får nog gå igenom jobbiga saker. Idag ska vi åka och titta på en kökssoffa jag ska unna mig saker uppleva saker. Ska ju på Bonjovi i maj men vet inte hur det blir med hundvakt än men det löser sig nog. Sen i oktober har jag och mina flickor bokat en kryssning med tidningen Nära en båt fullt av folk som är inne på det andliga. Flera kännda medium som är med och har olika program, två storseanser och föreläsningar. Ska bli så roligt att vi åker flickorna och jag. Så nu ska jag göra det jag alktid velat göra. Har gått några ett års kurser med Margitta Wigren som är otroligt duktigt medium från Söderhamn. Och ska gå fler om jag kan. Ha en bra dag och tänk på att dagarna som kommer och går det är livet ta vara på det.

Kommentarer
Postat av: Anki

Klart att du är orolig och deppig vissa dagar vem skulle inte vara det?
Ändå tycker jag att du är så positiv och ser på framtiden med tillförsikt. Jag hoppas att det blir som du vill att dom bränner bort eländet eller att du får komma till den där privatkliniken. Du vet att du kan ropa på mig och mamma ang hundvakt i maj för det är väl klart ni ska i väg!
Unna dig du för det behöver man ibland.
Kram <3

Svar: Tack Anki ja man får hoppas på det bästa och jag måste försöka komma ut och leva allt jag kan kram
mormor och farmor Eva

2013-03-21 @ 10:50:51
Postat av: plogflickan

Man får ha jobbiga tankar, även om det blir extra jobbigt, vet ju hur J-vla jobbigt det är att leva med en obotlig sjukdom, även om det inte är samma sort. Undrar om du vill berätta hur du började märka av din sjukdom, du skrev att den var defus?
Många Kramar <3

Svar: Kan skriva till dig på inkorgen på fb om hur jag började förstå att jag var sjuk
mormor och farmor Eva

2013-03-21 @ 11:32:43
URL: http://plogflickan.blogg.se
Postat av: Janee

Kramar om dig älskling.

Svar: tack Jan
mormor och farmor Eva

2013-03-21 @ 11:58:46
Postat av: Ninni

Testing testing.. :-)

Svar: ja nu går det jag har tydligen tryckt spam och blockat dig
mormor och farmor Eva

2013-03-21 @ 12:09:35
URL: http://ninni1960.wordpress.com/
Postat av: Ninni

Fy vad jobbigt att gå och vänta på besked... vet hur jag mådde då vi väntade på besked om vad som var i Christers lunga. Det var vidrigt. NU först har de avskrivit cancer på honom. De har tydligen haft det öppet fast de sagt till oss att det var nåt infiltrat i lungan. Nu har infiltratet minskat iaf och då kan de avskriva cancer.
Nä Linn var 11 dagar gammal dog min kära morfar. Jag var mycket hos mina morföräldrar då jag var liten så jag såg dem lite som föräldrar också. Jag tyckte det var så synd för han hann inte ens se Linn. MEN Linn är lite medial och min morfar har bl.a. dykt upp hos henne då hon djupmediterat och lämnat hälsningar till oss allihopa. Han använde då ord och uttryck som Linn inte visste av att han använde så nog sjutton var det han som pratade med henne då. Sen talade han om vilka som orsakade oväsen hos henne ibland och då var det min mormor som hade ett schå för att disken alltid låg kvar på kvällen och det var ostädat i köket så när Linn lagt sig så var hon där och stökade. (inget som syntes tyvärr) Dessutom var min farbror där (som Linn tyckte mycket om) och han körde stutt med sin rullstol i kylskåpet enligt min morfar så där fick hon förklaringen på ett ljud hon inte kunnat identifierat.
Varför berättar jag nu detta. Jo, för att du ska veta att även om du (Gud förbjude) skulle dö innan dina yngsta barnbarn lär känna dig så att de kommer ihåg dig så kommer dina barn att hålla dig och ditt minne levande så då kommer att minnas dig ändå lika som för Linn som minns min morfar trots att de aldrig träffats och nu tar han kontakt med henne och han är med alla mina barn med det är bara Linn och Ellinor som märker det då de är öppna. Thomas tvivlar på sånt så han märker inte "sällskapet". Jag märker heller inte av nåt sällskap men vet att de finns omkring mig ändå.

Vad härligt att du ska ut på roliga saker som du kan se fram emot men naturligtvis får du svackor där tron på framtiden gungar. Jag är full av beundran för dig för att du varit så positiv trots allt jobbigt du gått igenom med operationer och behandlingar. Och det är klart att det är jobbigt för din familj som liksom står vid sidan av och inte kan påverka nånting egentligen mer än att finnas till. Du är min stora idol men jag beundrar även din familj och i synnerhet Jan. Hälsa honom det. Ni är fantastiska allihopa och en förebild för många.
Kram.

Svar: skönt att jag lyckades med Kaisas hjälp lista ut vad som gjorde att du inte kunde kommentera. Ja nog får vi besök från andra sidan det är jag säker på med. Tack för samtalet igår jag brukar prata länge men nu slog jag rekord du har väl ont i öronen nu. Men kul att prata med dig kram
mormor och farmor Eva

2013-03-21 @ 18:20:12
URL: http://ninni1960.wordpress.com/
Postat av: Gunilla

Förstår att det är jobbigt att gå och vänta på så viktiga svar. Tänker jättemycket på dig i morgon!! Många kramar

Svar: Ja det blir bättre bara man vet vad som blir kram
mormor och farmor Eva

2013-03-21 @ 20:32:07
URL: http://www.gunillatoll.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0