Slut på helgerna!

Ja då återgår vi till vardagen igen. Det blev bra både jul och nyår trots att jag ibte trodde det. Nu är det bara att fortsätta som vanligt igen, men skönt det med rutine igen. Nästa behandling 15 januari och sen datortomografi den 24 för att se om det hjälper något, men det tror jag att det gör. Frågan är hur mycket och om proverna ligger bra hela tiden så jag kan fortsätta. Det som är jobbigt just nu är alla förkylningar och magsjukor som går, ska helst inte vara i affärer och bli smittad då. Menså jobbigt att bara sitta hemma och inte träffa någon och prata med. Min stora önskan för det här året är att få bli frisk och slippa alla behandlingar och allt åkande. Men förstår att det kommer att ta tid allt så är väl bara att bita ihop och vara glad för de dagar som är bra.Rädd är jag väl att det inte är bra den 24 januari att de säger att det ibte finns mer att göra. Jag tror inte jag skulle klara av att gå och vänta då på hur länge det skulle ta tills det är över. Om jag fattat rätt så finns det ingen annan behandling om inte den här hjälper, jo om det inte ökar så kan de bränna igen i Uppsala på levern men ingen statestik finns på hur bra det är. Men får nog tro på den här  behandlingen just nu. Ser fram imot att bli farmor snart inte så långt kvar slutet av februari. Och längtar till våren redan nu, vill inte ha mer snö och kyla. Vad jag önskar att jag kunde vrida tiden tillbaka och att jag uppskattat och gjort allt som jag ville göra men aldrig blev av. När jag orkar ska jag göra allt det som jag inte gjorde. Ta vara på varje dag lev livet fullt ut innan det är för sent.

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Kramar Om

2013-01-07 @ 11:14:50
Postat av: Ninni

Vad bra att du fick bra helger, vet ju att du haft en hel del funderingar över just julen.
Måste vara jobbigt att vara så infektionskänslig så du inte kan gå i affärer ens. Jag ska ju också vara infektionskänslig men har inte märkt nåt av det. Sambon blev förkyld med hosta över nyårshelgen och strax efter kändes det som om jag också höll på att bli förkyld men det blev jag inte. Däremot håller nog fibron på att jäklas med mig som det känns. Men att jag inte är så känslig för förkylningar och liknande tror jag att jag kan tacka kortisonet för. Har inte haft en enda förkylning sen jag fick kortison för drygt två år sen.
Det är vettigt att hålla sig ifrån affärer och liknande om man är känslig. Sen handhygienen om man nu är ute på i affärer eller bland folk. Jag går med en liten flaska handsprit i handväskan och den tar jag till då jag varit bland mycket folk för att undvika kontaktsmittan.
Jag hoppas verkligen att dina farhågor om vad som ska sägas den 24 inte blir sanna. Nä, det måste ha hjälpt nu med all bahandling. Men jag förstår att tankarna far iväg mot värsta scenariet ibland. Så skulle jag också vara. Vore ju onormalt att inte tänka så också.
Vad härligt att ha ett nytt barnbarn att se fram emot. :-) Jag har ju ännu inga barnbarn men det blir väl min tur så småningom också. Det sägs ju att det är livets efterrätt så det är ju något att längta till.
Oj vad mycket du ska göra när du blir frisk. ;-) Och det är ju synd att vi inte lever så egentligen och gör det vi vill och har lust med och önskar istället för att vänta till sen... ett sen som kanske aldrig kommer. Jag ser fram emot att läsa i din blogg om allt du gör när du orkar göra allt du vill. :-)
Kramen.

Svar: Ja du kommer att få barnbarn och det är så mysigt så. Och jag får mycket att göra bara jag blir frisk måste bli det annars får jag ju inte göra allt jag borde gjort.Jan sover nu jobbade i natt men man mår så mycket bättre när solen tittade fram idag. Ska försöka gå ut en stund varje dag även om jag är trött behöver röra mig och få frisk luft.
mormor Eva

2013-01-07 @ 13:18:50
URL: http://ninni1960.wordpress.com/
Postat av: Gunilla

Så skönt att du fick sköna helger. Det stärker, tror jag. Och så hoppas vi att behandlingarna tar som de ska!!!! Snart kommer vår och ljus, Eva!
Jag är för övrigt också rädd för smitta dessa tider. Spritar alltid händerna efter att jag varit på stan eller i matbutiken. Vi kanske skulle använda munskydd;) Många varma kramar.

2013-01-07 @ 19:51:36
URL: http://www.gunillatoll.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0