Nyårsafton!

Vi var till Anki med familj och åt god mat. Sen spelade vi med andra ord ett roligt spel. Vi var lagomt många Jan, jag Anki med familj och en kille som heter Mats. Regnade rätt mycket ett tag men duggade vid tolvslaget. Mysig nyktert som det ska vara när barn är med. Och jag är alltid nykter nu. Om jag blir frisk vet jag inte hur jag gör om jag nån gång smakar ett glas vin eller nån öl. Men enligt äkare så får man cancer av alkohol dåliga matvanor rökning och övervikt. Om det gäller densorten jag har eller alla vet jag inte. Men finns så mycket gott annat att dricka. Idag ska vi fira Malin som fyller år imorgon, men då är jag i Gävle och en del andra jobbar i vår familj. Så  det blur en resa till Bollnäs idag med till Gabbe och Malin och det känns bra  att träffa folk. Ser fram det nya året nu och hoppas allt vänder och blir mycket bättre år. Ochdet blir det för blir ju farmor och farfar vi i februari vårt nionde barnbarn men varit mormor och morfar tills nudå.

Kommentarer
Postat av: Ninni

Låter som en mysig nyårsafton. :-)
Vi var hemma på tu man hand. C är förkyld med feber, hosta och värk i kroppen och ligger då och då under filten och lider däremellan sitter han vid datorn och spelar spel. Nu gäller det att jag slipper ta åt mig förkylningen... men sån tur lär jag väl knappast ha. Har dock inte varit förkyld sen 2010 tror jag.
Låter sunt att låta bli alkoholen. Jag blev helnykter när jag träffade C men drack sällan och väldigt lite tidigare också. Kan sakna en likör till kaffet ibland. Vi dricker läsk istället och det går lika bra det och vi mår bra även "dagen efter". :-)
Lycka till i möre!
Kramen.

2013-01-01 @ 14:50:35
URL: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0