Lite oro för imorgon!

Ska träffa läkaren kl. 10.00 och får väl veta hur det såg ut på datortomografin. Men hoppas det är positivt och att det minskat de sista som kom på levern. Har ju haft 8 st där tre försvann ju när det tog vänster leverlob och två brände de då i höger. Sen inte många veckor efter det så dök tre till upp.Men jag tror och hoppas att de minskat eller försvunnit. Kl.13.00 blir det behandling så blir sent innan vi kommer hem. Jobbigt med ovissheten men om det går åt rätt håll blir det koll var tredje månad till en början sen tror jag det blir en gång i halvåret. Friskförklarad blir man efter 5 år räknat från den dagen det är borta, dyker det upp nå nytt som ska behandlas börjar det om med 5år från då. Fast man vet ju inte om man klarar sig så länge heller. Läkarna kan ju inte veta heller hur utgången blir, får ta en dag i taget men ibland är det jobbigt. Just det här med att man inte vet vad som händer efter den här behandlingen är slut, är det borta eller är det kvar går det att bränna bort om det finns kvar inte något man kan planera. Skulle vilja planera nå roligt men vågar inte för sist när vi fick i julklapp Black Sabbat så var jag nyopererad och kunde inte gå. Nu har vi ju bokat Bonjovi i maj hoppas vi kan åka och se då. Är så mycket man vill men kan inte ens bestämma nå för nästa vecka för vet aldrig hur man mår. Men får hoppas det blir bättre så man kan planera nå roligt ibland. 
Idag är det 4 grader varmt men blåser så mycket växlande väder den här vintern. Nu väntar vi bara på att bli farmor och farfar ska bli så kul och som de sagt så är det en flicka. Då blir det sju flickor och två pojkar våra barnbarn. Ja nu    
bli vi ännu fler när hela familjen träffas, får nog dela upp oss för svårt och få plats alla. Vi som köpte mindre bostad skulle behövt större nu kanske, men hyr ju ut huset i stan till Gabbe och Malin men vill inte flytta härifrån trots att det är litet. Så lugnt och skönt här bara fågelkvitter inga bilar hör vi heller så avslappnande.
 

Kommentarer
Postat av: Kicki Sjögren

Håller tummarna för dig ! Är det sista behandlingen du ska få nu och sen gå på kontroller ? Jag fick min sista (hoppas jag) behandling i september och har varit på ett återbesök och det såg bra ut, men den där oron om att det skall börja växa finns ju där hela tiden. Det gäller nu att hitta ett sätt att hantera den oron nu när sjukhuset släppt taget ! Lycka till i morgon !

Svar: Nej Kicki ska ha fler behandlingar, men de kollar var fjärde gång om det minskar så ska hålla på februari och tror en gång i mars. Det skulle varit bara en säkerhets behandling efter leverop och tarmoperationen när jag fick stomin, men så dök det upp tre nya snabbt. Vad hade du för cancer och hade den spridit sig? kram
mormor Eva

2013-01-28 @ 16:13:44
Postat av: Ninni

Jag hoppas och ber att de inte ska se en enda liten tendens ens till tumör på dig nu. Att allt är borta. Det är du värd som du har kämpat!
Jag passar på att önska dig lycka till inför morgondagen här och nu för själv ska jag först på bad i möre och sen fick jag en återbudstid på ögon i morgon då jag ringde idag och påminde dem om att de borde kallat mig till undersökning för minst en vecka sen... fanns en återbudstid och då tog jag så klart den för det är svårt med tider på ögon. Hoppas nu att ögat inte blivit sämre utan att jag får sänka kortisonet till 5 mg den här gången.
Lycka till i möre och du ska veta att jag tänker på dig!
Kramen.

Svar: Tack Carina och hoppas det går bra för dig med på ögon så du får sänka kortisonet kram
mormor Eva

2013-01-28 @ 17:04:21
URL: http://ninni1960.wordpress.com/
Postat av: Gunilla

Hoppas, hoppas att alltihop är borta!! Kommer att hålla ett öga på din fb och blogg och vänta på att fä höra hur det gick. Många kramar och tusen lycka till!!

Svar: Tack Gunilla om jag inte bloggsr imorgon så kanske jag skriver en status medans jag väntar på behandlingen efter läkarsamtalet
mormor Eva

2013-01-28 @ 18:48:13
URL: http://www.gunillatoll.se
Postat av: Kicki Sjögren

Jag hade äggstockscancer Eva och det hade inte spridit sig men det fanns cancer celler i bukvätskan då dom gjorde en buksköljning efter operationen och då fick jag cellgiftet sex ggr med tre veckors mellanrum så det är bara att hoppas att inte någon liten mikroskopisk celljäkel har överlevt !! Än en gång lycka till i morgon !! Kram

Svar: Ok javisst är det jobbigt att inte veta om det kommer upp igen. Nu blev det inte så bra besked för mig igår. Men forskningen går framåt så finns ju möjligheter att det kommer något för mig om bara tumörerna ligger still som de kan göra kram
mormor Eva

2013-01-28 @ 21:25:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0