Skön helg!

Kalas på lördag, åt ute på spicycow på kvällen så härlig helg. Nu går jag bara och väntar på nästa barnbarn som ska titta ut. Tiden är beräknad till måndag om en vecka och längtar så att få träffa den lilla. Men farmor låter gammalt mormor låter yngre, men är ju gammal med så. Hoppas hon slipper gå över tiden bara det är ju så jobbigt. Den här veckan är Jan ledig bara onsdag och torsdag, jag gillar inte när han jobbar helg blir så ensamt då men det måste ju gå. Jag längtar så till våren med sol och värme, har svårt vara ute nu fryser och mina fötter och händer sticker och blir vita skadade från förra vinterns behandling och får nog behålla den. Mycket som skadas av alla gifter min hörsel med men det kan man leva med. Och jag vägrar att dö vad de än säger att det inte går att bota nu, jag ska vägra tills nya behandlingar kommer. Jag har så mycket kvar att göra som jag trodde jag kunde göra sen, men man ska aldrig skjuta upp saker utan göra det nu. Sen kan det vara för sent. Tänk vad man förändras när man blir sjuk, man ser saker på ett helt annat sätt. Fuskade lite med socker på kalaset men annars går det bra. Jag försöker äta sunt nu och äter så lite kolhydrater som det går. Tror inte man ska hoppa runt på olika saker som kan hjälpa blir bara tok av allt då. Jag är inte rädd för att dö bara det att jag vill finnas med min familj några år till. Och jag är övertygad om att den dagen jag dör så finns jag men i andevärlden. Har så många vänner som är sjuk på olika vis men som ger mig så mycket när jag läser om deras styrka, det är så jag får styrka men ibland måste man få vara ledsen.Men nu har jag mått bra varit positiv i minst två veckor. Gör allt ni vill nu spar inte och ta vara på varandra i familjerna. Och det jag uppskattar är när man visar att man bryr sig om mig i min familj. Hoppas alla får en bra dag. 

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Så skönt att höra dina positiva tankar. Och du, jag tror också på att utesluta sockret!!! Jag tål definitivt inte socker, särskilt inte det vita. Sen behöver jag lite långsamma kolhydrater här och där för att må bra ...Många kramar och lycka till med nya barnbarnet!!

Svar: Ja Gunilla jag tror starkt på att ta b7rt socker, kolhydrater fattar jag inte riktigt hur man ska äta finns ju i allt. Vissa menar att man ska ta bort alla mejeriprodukter och vad finns det kvar då att äta. Ser fram mot sista delen i året runt du skriver så bra kram
mormor Eva

2013-02-18 @ 14:01:45
Postat av: Britten Klaesson

Eva du är på rätt väg. Glad och pigg. Och du vill leva. Det kommer gå jättebra för dig. Kramar

Svar: Tack Britten kram
mormor Eva

2013-02-18 @ 16:07:26
Postat av: Ninni

Vilken härlig helg ni haft!
Jag håller med dig om att farmor låter äldre än mormor. Min far har alltid skojat om sånt där. "Tänk när man ska ligga bredvid mormor" t.ex men han märkte visst ingen skillnad då min mor blev mormor och han själv morfar men sen började han med "Det går väl an att ligga bredvid mormor men tänk den dan jag ska ligga bredvid farmor". Den dan har inte kommit än för dem för min äldsta lillebror har inte skaffat varken partner eller barn än och nu är han över 50 så det lär inte bli nåt sånt för honom härefter. Min yngsta lillebror är snart 40 så han har ju lite tid på sig och han "jobbar på det" men inget lyckat resultat än. Han har heller varken partner eller barn. Jag hoppas mina föräldrar får uppleva att bli farmor och farfar. Min mor håller på att tjata om fler barnbarn men då säger jag till henne att jag har då gjort vad jag kunnat och det får hon nöja sig med så ska det bli fler barnbarn åt dem så får mina bröder sätta fart. ;-)

Vad skönt att du vägrar dö. Helt rätt.Du har så mycket kvar av livet än så du får fortsätta vägra. Jag tror också att man finns med även efter döden men nog är det roligare att vara med dem levande och leva själv.
Fy vilka tråkiga biverkningar du fått (eller "oönskade effekter" som min bror dr. Larsson säger). Men det är sånt som blir och då är det bara att "gilla läget". Jag har ju fått lite gråstarr och gått upp 12 kg av kortisonet. :-( Men jag hoppas bli av med några kilon i alla fall då jag får sluta med kortisonet. Men det är inte roligt att se ut som en michelingubbe. Hur mycket ansikte som helst (kinder och dubbelhakor), buffalo humpen ser heller inte rolig ut och så resten av kilona som i stort sett allihopa satt sig ovanför höfterna, massor med hårväxt i ansiktet är heller inte så kul. Att jag om några år kommer att bryta alla möjliga ben i kroppen hur lätt som helst försöker jag att inte tänka på. Men jag försöker gilla läget. Det hade ju kunnat vara värre.
Nu har jag värre värk än vad jag haft på många år och det beror nog på (enl. dr. Larsson) att jag håller på att trappa ner kortisonet. Sen kommer jag väl att få ta Metojectsprutor resten av livet och droppet får jag ha i ca 2½ år till. Det är bara att gilla-la-la-la läget... :-) Jag har vägrat köpa nya jeans så nu går de knappt ihop runt mig och är väldigt obekväma att ha. Men jag ska nog köpa ett par till stretchbyxor med karuscha i midjan som ser ut ungefär som jeans.
Vad du är duktig som äter vettigt och låter bli socker. Jag får försöka inspireras av dig för jag skulle alldeles ta bort allt socker jag också.

Håller med dig om att man ser saker på ett annat sätt när man blir sjuk. Ändå kan jag tänka mig att ditt sätt att se på saker och ting är lite annorlunda mot mitt. Men nyttigt är det i alla fall.
Kämpa på och fortsätt vägra dö. Fortsätt med ditt positiva tänkande men tillåt dig att vara ledsen ibland.
Kramen.

Svar: Ja du vi får gilla läget, jag har gått upp i vikt med men gick ner lite när jag ändrade kosten. har väl nu ca 4 kilo kvar av det jag gick upp. Jobbigt när du haft så mycket kortison svårt att trappa ner. Jag har mått så bra inte varit så ledsen alls nu några veckor men vet att det kommer ju igen. Men jag tänker vägra dö för nog vill jag vara här med de mina. När jag slutar med behandlingen sista på tisdag så ska vi försöka ta oss till er nån dag. kram
mormor Eva

2013-02-18 @ 19:14:43
URL: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0