Dags igen imorgon!

Men åka till Gävle imorgon känns inte så kul ska visst komma mer snö. Och näst sista behandlingen, kan vara skönt att slippa behandlingen men oroligt hur det blir nu då med metastaserna om de börjar växa eller om det blr fler. Och om jag får bromsmedicin hur det ska fungera. Jag har väl accepterat att de bara går in för att förlänga och inte bota det kan ju dyka upp nåt nytt botemedel. och min kroppmåste vila ett halvår sen kan man köra den här behandlingen kanske igen. Det är en gräslig sjukdom och man hör nån ny varje  dag nästan som drabbas. Vi var ner och tog prover imorse inför morgondagen. Men vad halt det var inte plogat då men vissa vägar när vi åkte hem. Hoppas det inte blir snö imorgon som de sagt. Ingen feber har jag haft efter den här behandlingen nu sist men fryser väldigt och frossa. Men skönt slippa åka på akuten för febern. En vän som har cancer som inte heller går att bota skrev att jag accepterar att jag kommer att dö av den men vägrar låta den knäcka mig, och det är sant man måste försöka leva och ha roligt ändå. Men alla dagar går inte det men bryta ihop och komma igen. Ser fram mot Orbaden helgen mindre än tre veckor kvar, vad vi ska njuta lunch när vi kommer dit tre rätters middag på kvällen och frukost morgonen efter. Bästa julklappen från barnen med familjer stort tack. Kör försigtigt idag nu.

Kommentarer
Postat av: Ninni

Ja ni får ta det försiktigt i morgon. Om ni kan så åk kollektivt så slipper ni ut och halka på vägarna. Jag tog bussen/bussar till Hudik idag och var glad för att Christer slapp köra för nog var det rejält halt allt. Sen får jag ju tillbaka busspengarna från landstinget då jag åker kollektivtrafiken (eller sjukhusbussen fast så länge orkar jag inte vara på sjukhuset om jag slipper).
Måste kännas jobbigt då du inte får nå behandlingar framöver utan bara bromsmediciner. Men de kanske håller metastaserna i schack tills du får ny behandling om ett halvår. Och hoppet finns ju att de kommer på nåt nytt under tiden för det går ju framåt med forskningen då det gäller cancer.
En vän till mig som hade cancer som inte gick att bota sa till mig: "Jag vet att jag kommer att dö av det här men jag tänker inte dö i morgon och inte nästa vecka heller". Det gjorde hon inte heller men tyvärr så finns hon inte med oss längre. Hennes cancer reagerade inte nånting på nån behandling alls så hennes odds var rätt dåliga från början.
Kämpa på du Eva för jag tror du är så pass envis så om nån klarar av det så är det du. Din livsglädje och livslust kommer att hjälpa dig. På det sättet liknar du min mormor och hon levde länge tack vare sin livsglädje och livslust trots alla olika sjukdomar hon drabbades av.
Vad härligt att ha spahelgen att se fram emot. Är så glad för er skull att ni fått den av era underbara barn.
Kramen.

Svar: Ja visst känns det konstigt att inte få behandling men inte säkert får sen heller. Den kan bli immun mot metastaserna med. Blir bil för oss vet inte när bussarna går vi blir ju kvar bra sent får behandlingen 13.00
mormor Eva

2013-02-11 @ 15:56:24
URL: http://ninni1960.wordpress.com/
Postat av: Gunilla

Tänk att du kan säga: "man måste försöka leva och ha roligt ändå". Så försöker jag också tänka. Roligt är nog jätteviktigt. Och försöka må bra, som att åka på spa. Varma kramar

Svar: Ja måste försöka leva och ha det bra så länge det går. Du vet ju hur det är och har dig och Ninni som förebilder ni båda är så starka
mormor Eva

2013-02-11 @ 17:14:20
URL: http://www.gunillatoll.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0