Ska det aldrig ta slut ?

Först jag med min cancer nu Esmeralda vårt barnbarn som bara är 1år och tre månader fått diabetes. Ilördags när vi firade storasyster Ella så var hon som en trasa lilla Esmeralda helt slut bara låg. David ringde 1177 och de fick in på akuten. 26.8 i blodsocker och det farliga syraförgiftningen som blir. De fick åka vidare till barnintensiven i Gävle. Svårt att sätta nål de har stuckit den lilla så mycket och fortsätter försöka sätta en till. Men de har fått ner blodsockret men åker väl lite upp och ner. Hon ligger i Hudiksvall nu med mamma och pappa. Inatt sov Elvis och Ella här vi får alla som kan ställa upp nu. När jan är ledig kan vi ha dom men när han jobbar natt så orkar inte jag. Man lider så men den lilla som inte förstår varför de kommer och sticker henne en gång i timmen även natt. Jag var så orolig första natten och det var nog alla i släkten. Min feber harvade hållit sig borta i två dagar tror jag har inte kollat men inte känt nå. Tänker på vilken omställning det blir för Kaisa och David med familj. Koll av blodsocker och insulin flera gånger om dagen. Men det kommer de nog in i rätt snart. Tänk så fort allt ändrar sig från ena dagen till den andra nu även för deras familj. Och i dag är det Ellas rätta födelsedag så grattis femåringen som är här hos oss nu. Hon fick sitt kalas för kompisarna i går tack vare Davids systrar Tova och Moa som Ella uppskattade så.

Kommentarer
Postat av: Ninni

Nä men fy. Livet är inte snällt. Stackars Esmeralda. Men hon vänjer sig säkert snabbt liksom föräldrarna. Nog är det illa med diabetes men det hade ju kunnat vara värre...
Kramen till Er!

Svar: Ja man tror inte det är sant så liten, men som du sa det kunde varit värre.kram
mormor och farmor Eva

2013-04-29 @ 09:11:20
URL: http://ninni1960.wordpress.com/
Postat av: Maja

Jag önskar man kunde göra nåt för att hjälpa er!!! Tycker att de räcker nu va?! Kramar till er allihop❤❤❤

Svar: Ja Maja räcker nu jag blir orolig för lilla Esmeralda så synd om henne så liten.kram
mormor och farmor Eva

2013-04-29 @ 12:58:12
Postat av: Anki

Det är inte rättvist att din familj än en gång drabbas
Jag blir så arg och ledsen för er skull. Tänk om jag kunde göra nåt för att hjälpa er.
Vilken tur att Ella ändå kunde ha sitt 5-års kalas.
Här kommer en stor varm kram i alla fall <3

Svar: Ja är lite för mycket just nu, men hoppas det vänder nu. Ja är så glad att Ella fick sitt kalas förra året var de sjuka så blev inget. Tur att Davids syskon fixade det kram
mormor och farmor Eva

2013-04-29 @ 14:29:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0