Så mycket som händer nu!

Det är mycket med cancern resor hit och dit, och snart inläggning i Uppsala. Men så mycket annat som händer hela tiden och gör mig orolig och tar energi. Men när det händer saker så kommer det ofta fler jobbiga saker. Var på seans i går hemma hos Anki och Margitta Wigren som hade den. Vi var6 st med Anki och allt stämmer ju för alla, jag fick ju till mig det jag borde göra meditera och börja våga vara själv. Har väldigt svårt att vara ensam och jobbigt när Jan jobbar. Men borde meditera då och finna ro i att vara själv. Ska ta tag idet igen. Solen lyser idag med men jag vill ha varmare ute så man kan göra något, vill ha bort all snö som ligger kvar. Vill få kallelse till Akademiska och få det här gjort nu, och kan inte vara värre att göra den här bränningen än den jobbiga operationen av levern när de tog bort vänster halvan. Jag hade ont länge i det stora operationssnittet och i revben. För att komma åt levern så måste de in och upp under revbenen. Hade ont även 7 veckor efter när jag opererade tarmen och fick stomin. De tog bort hela ändtarmen och drygt 10cm av tjocktarmen fast där hade jag inget men för att vara säker. Jag tror så mycket på den nya metoden de har IRE bara det ligger lugnt sen och inte dyker upp flera. Jag har sagt det förr är inte rädd för att dö men vill finnas kvar med min stora familj som jag älskar. Blir arg på mig själv att jag inte förstod att nåt var fel tidigare så hade det inte hunnit sprida sig. De säger ju att jag haft det minst 1 år innan jag sökte för det. Men det är svårt att märka något i tidigt stadium. Men alla som känner att något är fel sök hellre en gång för mycket och kolla om det är något fel. Tror jag hör någon ny som får cancer flera gånger i veckan nu. Men värst är det när man hör barn eller unga som får det. Jag vägrar dö och tror på att jag ska klara av det här, men det kommer dagar då man är så arg och ledsen för det här. Men det är oftast korta stunder och vore väl konstigt om man inte reagerade så med. Jag hoppar fram och tillbaka när jag skriver har svårt för den röda tråden. Men det får vara så. Nu hoppar jag till våren och sommaren igen. Tänk att få vara ute och grilla och bara njuta längtar så nu. Måste börja köra bil igen när biverkningarna börjar släppa, försöka komma ut lite när Jan jobbar. Måste våga börja planera framåt även om det sen inte går som jag tänkt. Men det är svårt för tänk om det inte går för jag är på sjukhus eller nåt annat värre. Men måste våga leva nu hur än det blir. Jobbar på det nu så får se hur det går. Låter sjukt men längtar tills jag ska till Uppsala.

Kommentarer
Postat av: Anki

Jag förstår att det är många tankar som far runt i huvudet annars vore det konstigt.
Meditation skulle jag också vilja testa.
Ni hade en bra kväll igår alltså. Hoppas att kallelsen kommer snabbt nu så du är pigg när solen och den riktiga värmen kommer.
Många varma kramar till dig Eva du är stark som urberget själv <3

Svar: Tack Anki ja och nu ringde de här på morgonen så nu blir det av snabbt kram
mormor och farmor Eva

2013-04-09 @ 14:01:45
Postat av: Maud A

Jag lider med dej så man vill bara ställa sig upp o skrika om det kunde hjälpa !! Ja visst ska man gå iväg om man känner nåt konstigt men samtidigt så vill man ju inte söka i "onödan" så man går o avvaktar ist. Hoppas det finns nån slaags bot eller lindring o fast det låter så banalt att kunna ta vara på de bra stunderna. Jag kommer ihåg när min mamma blev sjuk i bukspottscancer så menade hon att så länge hon levde var hon ju där o om nån verkade unvika henne så vet jag att hon sa: Jag är ju inte död ännu jag är ju här...Hälsningar från Maud

Svar: Ja du hemskt när folk undviker en men mig har det inte hänt kanske nån gång. Visst är det hemskt med denna sjukdom. När dog din mamma? kram
mormor och farmor Eva

2013-04-09 @ 14:27:18
Postat av: Gunilla

Meditation tror jag också på!!Och tänk om du kunde böja köra bil igen, så mycket friare du blir.
Och jag förstår att du längtar till Uppsala. Kram

Svar: Ja och nu ringde de på morgonen så blir på tisdag
mormor och farmor Eva

2013-04-09 @ 17:38:52
URL: http://www.gunillatoll.se
Postat av: Ninni

Jag har försökt meditera men det går rätt knackigt. Får inte till det riktigt och tar mig inte tid med det heller och så vill jag ju helst vara ensam så jag slipper bli störd. Då kan det vara bäst att försöka på nätter då jag inte kan sova. Då är det bara katten som kan komma på att störa mig mitt i alltihopa och så tappar jag tråden och koncentrationen.
Skulle du skriva att du alltid är på gott humör och aldrig tänker nå negativt som kan hända så vore du inte mänsklig. Klart att humör och tankar svänger dag från dag. Men jag hoppas du vågar planera lite och se det som så att "skiter det sig" med planerna så är det bara så och då försöka planera in något nytt istället för vi behöver saker att se fram emot vare sig vi är sjuka eller friska.
När de ska göra den där IRE behandlingen, kan de gå in genom att göra ett litet hål då eller måste de öppna dig rejält?
Hoppas det snart blir grillväder och varmt och skönt så det går att vara ute även om man sitter stilla...
Sköt om dig!
Kramen!

Svar: Tack ja måste försöka planera nu lite.
mormor och farmor Eva

2013-04-09 @ 18:13:52
URL: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0