Rävarna

Vi har två rävar som kommer tillsammans på gården. Jag har varit rädd för att katten ska bli tagen men det är nog värre med mina små hundar Chihuahua är det. Gabbe min son berättade att en han kännde hade räven lurat ut på en åker och tagit ihjäl den. Vi brukar ha våra löst på gräsmattan här ute när vi är med de lämnar inte gården. Igår skulle Jan gå ut med dom och tror jag hade nån med mig som varnade mig. Sa åt Jan nej nu får du ha koppel på dom för tänk om dom kommer. Han gjorde som jag sa och när de går ut hör jag ett fasligt liv på hundarna. Katten satt på gräsmattan med en fågel som han tagit, fem meter i från sitter båda rävarna. Jag bara tänker vad som skulle hänt. Nu blir det koppel varje gång. Ja rädd blev jag och hundarna började dra och skulle efter rävarna. Imorse var jag ner på lab och tog prov inför måndagens behandling. Jan hade jobbat natt och kom hem och skjutsade ner mig, vågar inte köra nu under beh. Ätligen helg och Jan är ledig ska bli så skönt.

Kommentarer
Postat av: Ninni

Nämen fy vad det kunnat sluta illa om inte hundarna varit kopplade! Men att de satt så nära katten!
Christer hade två katter förr som jagade iväg räven när den kom in på tomten så katterna klarar sig nog men jag har varit orolig för vår katt Snoozen för vi har också en räv som går häromkring. Jag har aldrig sett den på tomten, bara på åkern här nedanför men i vintras såg vi spår efter den inne på tomten...
Hoppas du får en skön helg tillsammans med Jan nu!
Kramen.

2012-09-14 @ 18:45:14
URL: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0