Riktigt dålig dag!

Gråter redan nu så blir en riktigt skitdag. Förstår inte att vissa människor inte fattar hur jobbigt det är att ha avancerad cancer med spridning i levern. Jag har fått höra av vissa läkare hur stora riskerna är och klart man undrar imellanåt hur ska det gå. Men då säger en del ja men jag kan ju bli påkörd i morgon och dö, ja men vem går och oroar sig för att man ska bli påkörd imorgon? Ja inte då jag, vissa förstår hur man känner all oro medans vissa inte kan förstå. Nu är jag nog väldigt orolig för att i morgon ska jag på datortomografi och känner oro om det minskat något eller ökat kanske står still. Och även om det minska eller försvinner så vet jag att det ofta ligger små elaka celler kvar som poppar upp på något annat ställe efter kanske nåt år. Mitt poppade ju upp i levern på högst en månad efter operationen i levern. Då är det självklart att man är orolig vill inte att det kommer mer nu. Jan jobbar från tre till elva ikväll men har åkt på stan till Gabbe och ska ha dit en som kan isolera ljudet på luftburna värmemotorn. Ljudet har minskat men inte tillräkligt så får hoppas det går att fixa. Så nu blir jag ensam hela dagen hatar det när man mår så här. Om jag kunde köra bilen så hade jag kanske kunnat åka till nån, men det går inte nu under behandlingen för synen är urusel. Mycke klagande nu i min blogg men skönt att skriva av sig. Får väl se hur resten av dagen blir nu då.

Kommentarer
Postat av: Ninni

Något jag lärt mig de år jag haft min värk är att de enda som kan fatta hur det är att leva med värk är de som själva har eller har haft värk själva. Det är nog lika med alla sjukdomar.
Jag kan fatta hur jobbigt det är att leva med värk varje dag och varje natt. Jag kan fatta hur mediciner kan ställa till det i kroppen med biverkningar och annat - men min erfarenhet finns bara bland de mediciner jag själv tagit. Men jag har i alla fall en liten aning om hur det kan fungera.

Jag kan inte fatta hur jobbigt det är att ha avancerad cancer med spridning i levern för jag har inte upplevt det själv. Jag kan försöka att förstå, försöka att sätta mig in i det men ingen annan än den som själv upplevt det kan fatta.
Ingen kan heller inte fatta hur det är att vara nära anhörig till någon som är svårt sjuk om de inte upplevt det själva.
Jag kan heller inte fatta hur jobbigt det är att mista ett barn eftersom jag själv inte upplevt det. Jag kan försöka men aldrig fatta det fullt ut.

Jag vet inte om jag skulle klara av att fatta hur det är fullt ut heller om det nu gäller sjukdom eller annat, där sätter självbevarelsedriften in på nåt sätt.
Vi fungerar så som människor - vi slår ifrån oss - och det är nog tur för om vi skulle kunna fatta hur svårt alla har det som är sjuka eller mister någon eller inte kan få barn eller liknande så skulle vi nog må riktigt risigt allihopa.
Jag (vi) kan FÖRSÖKA förstå hur det känns men jag (vi) kan inte fatta det.

Klart att du är orolig inför datortomografin! Konstigt vore det annars. Får du veta något direkt under eller efter undersökningen eller måste du gå och vänta i flera dagar på besked?
Lycka till i morgon på datortomografin. Jag hoppas och ber att du får positiva besked.
Kram.

Svar: Ja är nog så som du skriver, men vissa försöker inte ens förstå och är det en i släkten så borde det vara lättare. Jag har det problemet att jag sätter mig in i alla som har något fel så jag mår dåligtvför den personens skull inte bra det heller. Jag får vänta på svaret två läkare ska titta på det senska onkologen och kirurgen samt rätten ha möte. Hoppas på svar fort. Kram till dig hoppas du mår skapligt
mormor Eva

2012-10-10 @ 23:45:00
URL: http://ninni1960.wordpress.com/
Postat av: Ninni

Ja vissa människor har svårare än andra att ens försöka förstå och såna ska du nog hålla på avstånd nu så du slipper känna den oförståelsen.
Jag försöker också alltid att sätta mig in i hur andra har det och kan ibland må dåligt av det trots att jag är rätt duktig på att släppa andras problem och måenden. Men gäller det familjen eller vänner som jag verkligen bryr mig om så är det svårt att släppa. Det blir ju inte bättre för den personen om även jag mår dåligt av samma anledning för då blir jag inget bra stöd heller.
Dig har jag svårt att släppa och tänker på dig väldigt ofta. Det är väl för att jag tycker om dig så mycket. Men jag är glad åt att jag inte kan fatta HUR jobbigt du har det för då skulle jag må riktigt dåligt.
Jodå, jag mår riktigt bra på vissa plan och sämre på andra så det tar väl ut varann lite. :-)
Kramen.

2012-10-11 @ 10:26:03
URL: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0