Igår var en jobbig dag

Låg hela dagen var så slut av biverkningarna, sen oron över värmen i huset i Bollnäs som Gabbe o Malin hyr. Tårarna kom av och till hela dagen. När jag skulle lägga mig upptäcker jag vid toabesöket att den här gången åker nog allt hår börjar bli fläckar, sist gick håret av bara och jag snaggade ner det kort. Tur det går mot vintern så jag kan ha mössa. Peruk har jag redan fått förra omgången av behandlingen men känns inte bekvämt alls. Men det växer ju ut igen, det sämsta är att jag har ju kvisslor full upp i hårbotten med av antikropparna så blir ingen vacker syn. Hoppas den här dagen blir bättre än igår, men det går upp och ner. Jag är inte rädd för döden men vill finnas kvar med min stora familj Jan, 4barn snart 9barnbarn och barnens respektive. Bloggen har jag för det är skönt att skriva av sig och sen kan man gå tillbaka och se vad som varit. Jan har jobbarhelg igen så trist så väldigt långsamt när man inte orkar något. Fy vad jag klagar nu för tiden här men är jobbigt just nu. Mina älskade djur tröstar mig när jag är ledsen, nyss kom Tindra och la sig med sina tio kilo på mig och huvudet mot mitt ansikte. De känner så väl av hur man mår. De dagar jag mår bra så försöker man njuta av dom, och är ju biverkan som gör mig dålig och fungerar den så ska jag ha den till slutet av januari bara att bita ihop då. Vet inte hur jag ska göra med håret om jag ska raka av det redan nu eller vänta tills det blir fler tomma fläckar. Ser inte snyggt ut med några tuffssar här och där kvar. Men än är det inte mycket men kan gå fort. Nä nu sluta klaga tanka energi hoppas på en bra dag.

Kommentarer
Postat av: Ninni

Var ska du klaga om inte i bloggen? Den är din! Och vi som läser här har ett val. Läsa eller inte. Så fortsätt skriva som du känner dig du vare sig du har det jättejobbigt, mindre jobbigt eller riktigt bra.
Jag kan inte sätta mig in i hur jobbigt du har det men kan ana lite i alla fall när jag läser det du skriver om. Bara det att tappa håret... fruktansvärt jobbigt. Alla eländiga biverkningar... ännu värre. Tankar på döden... borde du inte ens behöva ha. Nää fy f-n vad livet är orättvist!
Men du ska klara av det här Eva och sedan kunna gå tillbaka och läsa om hur du kände dig. Då kommer du kunna njuta ännu mer av hur du mår när du kommit förbi alla dessa hinder.
Tur du har din familj som ger dig energi.
Kramen.

2012-10-06 @ 22:29:25
URL: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0