Behandlingen fick jag trots feber vecka

De drog ner på dosen kortison för att jag sover så dåligt. Men jag har tavigyl intravenöst så jag slocknade på stört. Sov hela behandlingen, tog mig till bilen sov helav vägen hem gick in sov vidare vaknade runt fem. Jag börjar bli rätt trött på att vara sjuk, ovissheten allt är jag trött på. Ska på datortomografi 11oktober och då vet jag kanske mer. Finns tydligen inte nån annan cytostatika att ta till om den här inte hjälper, men bränna bort i Uppsala men det vet inte nå hur den är på lång sikt. Men jag tror mycket på den här behandlingen. Ja vissa dagar tror jag inte på något. När Jan åkte och jobbade för han jobbar inatt du vaknade Eva till liv så det har inte sovits mycke nu. Är så glad att mina barn fixat insamling i mitt namn på Cancerfonden i går var det uppe i 2900 kr som går till forskning. Jan var snäll och gick till lungkliniken med min cpap men de kunnde inget om min maskin, de höll på lära sig. Så det bli Hudiksvall. Dåligt av landstinget att ta bort det från Bollnäs. Så ska väl Hudiksvall med sen ska jag på öron den 28 men i Bollnäs. Och så fick jag kallelse till cellprov. Har inte fått kallelse till gyn än för de ska kolla strålskadorna. Ja heltidsgöra att vara sjuk. Ska bli spännande och se hur det blir med mat den här omgången. Sista två så har jag ätit som en häst, före det gick jag ner i vikt. Vill inte bli en flodhäst men vill äta normalt. Jan är en klippa han följer mig överallt sitter där i timmar läser på en hård stol. Fattar inte hur hab orkar om han nu gör det. Blir i bland så gräsligt arg förvatt jag fått cancer och att jag haft det så länge innan det upptäcktes jag trodde ju inte att jag var sjuk. Det är en lömsk smygande sak. Nu tror jag att jag ska försöka sova lite igen

Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Hoppas du får sova nån timme nu...lite styrkesömn.
Även om jag inte skriver hos dig varje gång så är du ständigt i mina tankar Eva! Jag lider så med dig! Önskar jag kunde göra nåt....
Nu ska du inte jämföra min cancer med din...jag var inte hälften så sjuk som du är...jag slapp ju cellgifterna!
Styrkekramar!
Ragnvi

2012-10-02 @ 06:19:16
URL: http://rankans.blogg.se
Postat av: Ninni

Skönt ändå att du kan sova under behandlingen. Jag sover en hel del då jag är iväg och får mitt Remicade-dropp och det är tur för det skulle nog bli rätt långtråkigt annars då jag är där i minst 4 timmar. Jag kan ju inte sitta och virka heller för då piper det från droppställningen stup i ett. Trött blir jag ju också då jag får droppet.
Jag beundrar verkligen Jan som finns vid din sida hela tiden. Ja, när sambon var på sjukhuset och då han varit iväg på undersökningar så har jag också varit med honom hela tiden då det varit möjligt men det finns inte en chans att han sitter ens en timme med mig då jag får mitt dropp. Inte ofta han följer med på mina sjukvårdsbesök annars heller mer än att han kör mig dit och hem ibland. Han åker ner på stan då jag är på sjukhuset. Så du förstår väl att jag är imponerad av att Jan finns där med dig.
Att du är less på att vara sjuk är inte konstigt alls. Vem skulle inte vara det? Jag lessnar också på att vara sjuk men just nu känns det rätt bra eftersom ögat har lugnat ner sig och jag känner mig mycket piggare nu mot när jag fick TBC-behandlingen t.ex.
Du har ju även oron för hur det ska gå och funderingarna om behandlingarna ska fungera.
Jag tycker du är så stark och modig. Klart du ska fixa det här! Det måste gå!
Nu hoppas jag att du fått sova några timmar tillsammans med Jan idag.
Kramar i mängder!

2012-10-02 @ 08:05:34
URL: http://ninni1960.wordpress.com/
Postat av: Maritha björklund

Klart du ska tro på behandlingen Eva! kram Maritha

2012-10-02 @ 09:54:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0