Lite jobbigt besked!

Var till gävle i dag och beskedet var väl lite jobbigt. Ett svar visade en ovanlig bakterie i lungan som beror på att mitt imunförsvar är nedsatt, nästa visade inget. Men läkaren säger att något är det på lungan för det syns på röntgen. Nu ska jag ta prover i morgon på labb och sen hoppas de på att svar kommer i veckan. Men är det den bakterien så blir det antibiotika i flera månader. Men hon trodde jag skulle få köra cellgifterna ändå fast minska på antikropparna. Jag frågade hur prognosen var för att jag ska överleva det var svårt att svara på, men efter 5 år lever 20% så 80% dör. Får väl hoppas att jag tillhör de 20% då. De har tagit massa prover på den här lungan nu och vill ha ett svar. missat två behandlingar. och hjälper inte den här behandlingen finns det ingen mer att ta till, men har ju visat att de nya metastaserna minskat så hoppas få fortsätta med dom.Så ta hand omvarandra visa kärlek till nära och kära en dag kan det vara försent.

Kommentarer
Postat av: maritha

Eva, fortsätt hoppas, precis det du ska göra! 20% är 20%! Statistik är statistik! Varken mer eller mindre... Du har svarat bra hittills på behandling! Hur vi alla har det i morgon, om 6 månader om ett år osv vet ingen av oss... Vi ska göra precis som du säger, allihop, visa dom vi tycker om att vi gör det, göra det och säga det!!! <3 kram till dig o hela din stora fina familj

2012-11-12 @ 22:09:10
Postat av: maritha

Eva, fortsätt hoppas, precis det du ska göra! 20% är 20%! Statistik är statistik! Varken mer eller mindre... Du har svarat bra hittills på behandling! Hur vi alla har det i morgon, om 6 månader om ett år osv vet ingen av oss... Vi ska göra precis som du säger, allihop, visa dom vi tycker om att vi gör det, göra det och säga det!!! <3 kram till dig o hela din stora fina familj

2012-11-12 @ 22:09:15
Postat av: Ninni

Efter 5 år lever 20%... och nu har du kämpat med det här i ett år... under de år som är kvar till de fem åren så hinner det hända en hel del med forskning och bahandlingar så nog sjutton ska du klara av det här. Och jag tror ju förstås att du hör till de 20% som klarar upp det och blir frisk.
Tack för ditt samtal ikväll. Det är så himla roligt att prata med dig så varför gör vi inte det oftare? Fast Christer funderade vem jag pratade med och då jag hälsade till honom så kom han ändå inte på vem du var så jag fick till att förklara... men det gick upp ett ljus snartnog. Han tycker också att ni ska komma hit och hälsa på. Så nu ser vi fram emot ett besök. :-)
Kramen.

2012-11-12 @ 22:27:44
URL: http://ninni1960.wordpress.com/
Postat av: Ragnvi

Håller med ovanstående skrivare Eva! Du är en kämpe! Och självklart tillhör du de 20% som överlever!!!!!
Men förstår att du har tunga stunder...det måste du få ha! Huvudsaken att du kommer igen! Och att du skriver av dig!
Styrkekramar!
Ragnvi

2012-11-13 @ 05:06:01
URL: http://rankans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0