Varit lite frånvarande här!

Varit lite jobbigt sen jag var på behandlingen, men börjar väl bli bättre. Läkaren har fått ringa mig både fredag och lördag för att kolla hur det går. De är helt underbara de jag har där på onkologen. Fixar med allt bara man ringer. Vet inte om jag har skrivit att nu ska jag få behandlingarna i Bollnäs fast får tydligen allergisk reaktion så får i fortsättningen tavegyl intravenöst när jag ska ha behandlingen, har säkert skrivit det förut med.Blir däckad en hel dag då men det får jag ta. Sover väldigt dåligt nu somnar tidigt vaknar en gång i timmen är säkert en biverkan det med. Orkar inget men får ta igen det sen. Som jag tidigare sagt sätt värde på livet och era nära och kära man vet aldrig vad morgondagen har med sig. Jag vet inte mycket än hur det kommer att gå och vill nog inte veta, jag får leva för dagen. Ingen vet annars heller man kan bli påkörd eller allt kan hända. Men jag värderar saker på ett annat sätt nu och mycket som var viktigt förr är bagateller nu. Jag säger det igen jag har min fina familj som jag älskar och alla goa vänner. Solen har strålat i flera dagar nu och jag njuter. Ha en fin dag ni som läser.

Kommentarer
Postat av: Helena

Du är beundransvärd Eva. Du är stark och har så bra tankegångar. Kram

2012-03-04 @ 10:53:44
Postat av: carina

Fina ord och tankar från en kämpe

K R A M

2012-03-04 @ 11:01:44
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Ninni

Jag är full av beundran för dig och vad du kan anpassa dig till allt som händer med dig nu.

Vad jobbigt att inte ens kunna ta i ett glas utan att ha vantar på. Du gör det så himla bra.

Vilken tur att det finns Tavegyl att ta till när du nu får nån allergisk reaktion på behandlingen. Men förstår att det är tråkigt att bli så trött och sova så mycket bara för den skull.

Dålig sömn kan knäcka många men vi "som ändå går hemma" har ju en fördel i att vi kan sova/vila på dan sen när vi sovit dåligt.

Jag har haft bra sömn några nätter nu och det är så skönt. Har övertalat sambon att jag ska få ligga nära honom en stund innan vi ska sova för jag har märkt att jag slappnar av mycket bättre då och somnar snabbare så det kanske är det som hjälpt till. Sen vaknar jag på nätterna och är uppe ibland och rör på mig men det är ju för värken och den är rätt grym just nu. Tror jag ska gå i småbitar ibland för det värker så intensivt. Men man vänjer sig vid värken, tackochlov, så nu börjar jag vänja mig vid den intensiva värken och kan göra saker ändå. Jag antar att du kommer att få känna den härliga känslan när du gjort undan behandlingen - den att krafterna återvänder. Jag har fått uppleva den nu sen jag slutade med två av TBC-medicinerna och det är så härligt att ha lust att göra något igen.

Kram.

2012-03-08 @ 17:10:02
URL: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0