Jobbigt i går kväll!

Tror att nu börjar man ta in allt hur svårt sjuk jag är. Men man ska gråta och bryta ihop mellan varven. Läste alla papper igår från onkologen. Och där står det långt gånget avancerad kolorektalcancer riskerar att sprida sig till levern. Ja det är ju vad jag har. Tröttheten läste jag om den medför ofta en känsla av psykisk och fysisk trötthet så kallad fatigue. Många upplever energi rist, sömnighet och koncentrationssvårigheter som mycket besvärande. Ja det har blivit värre med just det. Och läste också att just det som jag trott skulle vara tre månaders behandling är minst sex månader och ofta längre. Blev jätte ledsen just för att jag förstår att det inte blir enkelt. Satt här ensam tårarna forsade tänkte ringa Gabbe men ville inte oro honom. Och vem ringer just då jo han och ett lugnande samtal och även förstående tror aldrig jag haft sånt fint samtal med honom tack Gabbe. Efter samtalet blev allt bättre sen slutade Jan jobba 23.00 så lugnade ner sig. Idag förstår jag att min behandling i vårta fall bara förlänger mitt liv i några år eller som med allt annat så kan allt ta en vändning och jag lever tills jag blir gammal nog.

Kommentarer
Postat av: Helena

Jadu Eva! Tänk att Gabbe ringde så precis. När du som bäst behövde nån att prata med.Tänker på dig dagligen och skulle vilja hjälpa dig.Jag finns här om du vill prata. Tufft jobb men du ska fixa det med hjälp av dina nära och kära. Styrkekramar till dig min vän.

2012-03-24 @ 11:00:54
Postat av: Mija

Många styrkekramar till dig Eva, du är verkligen inte i någon lätt sits, man måste få lätta på trycket ibland. Du kämpar på så bra, tänker mkt på dig o de dina!

Mvh Mija

2012-03-24 @ 20:06:52
URL: http://www.gusigans.se
Postat av: Ninni

Det måste vara nån form av tankeöverföring då Gabbe ringde då du som bäst behövde honom.

Det är bra att du börjat ta in allt nu för då får du lättare att förstå dig själv när du är ledsen, orkeslös och har svårt att koncentrera dig.

Bra förresten att du inte kör bil när du mår så där dåligt men man blir ju väldigt isolerad då man inte bör köra och bor en bit från centralorten.

Jag tror att du kommer att leva tills du är gammal nog för att dö. Tro på det du med så kanske vi hamnat på nåt gruppboende tillsammans. ;-)

Kramen.

2012-03-26 @ 14:38:20
URL: http://ninni1960.wordpress.com/
Postat av: Maritha

2012-03-29 @ 18:50:16
Postat av: Maritha

Kämpa kämpa kämpa Eva!!! Och ta emot all kärlek du kan få av dina närmaste!!! Kram

2012-03-29 @ 18:51:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0