Till Anki med familj.

Igårkväll hämtade Gabbe mig så jag kunde åka till Anki med familj. Lotta är där med sin familj så jag fick äta grillat med dom. Är lite svårt att köra än efter op. Var så mysigt att få träffa barnbarnen Noah och Alicia som bor i Mora blir ju inte så ofta nu. De jobbar och jag har ju haft fullt upp med behandlingar och operationer. Barnen badade i badtunna och de vuxna badade senare men då hade Jan hämtat mig när han slutade jobba. Blev en rolig och mysig kväll som jag inte trodde när Jan åkte och jobbade. Idag kommer Lotta och barnen hit innan de åker hem. Vädret ser inte lovande ut just nu men det ändras ju snabbt så vi får väl se. Önskar de bodde närmare fast är ju inte så väldigt långt, men när det är mycket på gång så blir allt så svårt. Men är jätte glad för i gårkväll tack till er barn som fixade så jag kunde vara med. När man är med andra så mår man mycket bättre än att sitta ensam nu när Jan börjat jobba. När vi åkte hem igår kväll Jan och jag så såg vi först ett rådjur sen efter en stund såg vi en fin älgtjur, när vi åkte bara en bit till så stod det en till fin älgtjur. Björn har vi ju sett förr och vill nog inte se nån mer just nu, får björnfrossa jag när vi vet att de finns runt om oss här. Fast väldigt fina djur det. Det känns mysigt när man ser alla fina djur här och räv och rådjur brukar gå här på vår tomt. Nej nu ska jag göra mig klar tills dottern med familj kommer.

Kommentarer
Postat av: Ninni

Familjen är guld värd då hälsan är skrutt! De finns där jämt och jag kan inte nog uppskatta min familj, mina barn som kommer och hälsar på och ringer och mina föräldrar som finns där och samtalen med mamma som inte blir så ofta nu på sommarn då de är i stugan men de samtal vi har är värdefulla.
Vi åker gärna till någon i familjen då vi är i närheten av dem och det känns så skönt för då kan man vara sig själv och de vet ju redan allt så det behövs inte så mycket prat om sjukdomar heller. Det är bara att njuta av de stunderna och det förstår jag att du gör och det är som du skriver att man mår så mycket bättre tillsammans med dem än att sitta ensam.
Kramen.

2012-07-20 @ 13:42:49
URL: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0