Hemma igen!

och det känns skönt, men ont och lite ovant med att lära sig stomin. Men de behövde ta mindre än de trodde när de öppnade den här gången. Jag fick behålla livmodern men fick permanent stomi,de tog bort alla lymfkörtlar. En läkare som var med på operationen kom in dagen efter och berättade det. Jag sa att det var ju positivt ja fast du har en avancerad cancer sa han då, jag Ville skrika Jag vet det. Och sen uttryckte ha en del annat som han inte alls vet hur det går. Vissa borde gå en kurs för hur man säger saker så det inte låter helt kört. Tydligen fler som fått höra saker av honom som inte finns belägg för. Det är som om man ska tryckas ner på jorden och släppa allt hopp enligt vissa inom vården. Jag har mycket att skriva om när det gäller vården jag fått detvå gånger jag opererats nu. Både ris o ros men det är oftast ros. Onkologen är ett helt otroligt ställe, sen har jag min kirurg Jörn Holm som gick in på sin semester och opererde mig. Läkarna i Uppsala var bra med. Sen finns det saker som gör en mörkrädd inom vården man tror inte det är sant men så är det. Sen har vi vissa helt underbara personal som bara är änglar inom vården och ger så mycket av sig själva. Sen finns det gånger man känner sig väldigt liten och inte törs säga något utan går undan och gråter. Nu hoppas jag cellgifterna går bra och att det inte dyker upp nå mer i levern eller någon annat ställe. Ja idag känns allt bättre än igårkväll. Det blir nog riktigt bra snart.

Kommentarer
Postat av: Ninni

Ja det är otroligt hur dumt en del läkare kan uttrycka sig. Sånt kan ingen utbildning i världen ändra på heller tyvärr.
Skit i de som säger dumma saker och titta framåt och tro på de som säger bra och hoppfulla saker för ingen vet hur nånting går framöver. Du kan ju jolla sta och gå ut just när en blixt slår ner också från en klarblå himmel... vem kan förutspå nåt sånt? Nä jag är övertygad om att du kommer att fixa det här och det är jag inte ensam om, så det så!
Bamsekram!

2012-07-10 @ 22:04:55
URL: http://ninni1960.wordpress.com/
Postat av: Maritha

Hej Eva!
Hoppet för oss långt det! Eller som en kompis sa till min syster inför ett läkarsamtal... "Allt dom säger idag är bara statistik" ... Och så är det, ingen vet hur just du svarar på din behandling, dina operationer osv. Du är UNIK och ditt hopp och din tro tar dig långt!!! Å så din fina familj förstås!!! Kramar till dig Eva och alla i DIN familj.

2012-07-11 @ 12:06:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0