Ännu mer förvirrad!

Igår pratade jag med en sköterska på kirurgen i Gävle som sa att de skickat ultraljudsbilder och bilder från datortomografin. Som jag fattade henne hade det varit förändringar på levern men troligen ej nya metastaser. Så åker jag till onkologen idag, ja vad säger hon att de på ultraljudet sett tre troliga nya metastaser oh vad jobbigt allt blir. Hon väntar på svar från Uppsala och sätter in behandling efter när de vet inom två veckor. Är det inga nya såbkör vi på den tidigare behandlingen för att ta bort eventuella rester. Men är det nu nya metastaser blir det antikroppar odlade från frisk vävnad på min tumör och ett annat cytostatica än tidigare. Hon var besviken på Uppsala som inte skickat nåt efter operationen om vad de gjort sen den 15 maj. Den här gulliga läkaren pratar så tyst och försynt så jag satt nästan iknä på henne och hörde ändå inte allt lika med Jan. Bad sedan om ett intyg till fkassan för att kunna få närståendepenning men det var jättesvårt att få enligt henne och även kirurgen. Ja nu skulle hon försöka få ihop ett, ska bara ha så Jan kan följa med på behandlingar och besök i Uppsala och Gävle samt skjutsa mig på röntgen till Hudiksvall imellanåt. Jag orkar inte åka själv och vill inte. Jan har helt slut på semesterdagar nu efter min sjukdom. Ska han ta ledigt varje gång utan betalning så blir det personlig konkurs snart. Räcker väl med att jag fick frikort på Apoteket på mindre än en månad betalt 2200 nu. Det är dyrt med stomi tycker man kunde få det gratis som en del annat. Naturligtvis känns allt som ett bakslag nu, men ska till Uppsala på återbesök på torsdag men de har nog inte hunnit titta på det då. Kanske ska kräva ett akut ultraljud där då om det går. De kan ha fel i Gävle med litar inte på nån snart. Tur Jan var med idag tårarna rann när hon sa allt.

Kommentarer
Postat av: Linda Larsson

Min fina vän, det gör ont i mig att läsa. Men hur det än är så kommer du klara det, det kanske tar lite längre tid bara. Hoppas Jan får igenom det. Man ska inte behöva gå igenom sånt här själv. Att ha honom med måste vara ett väldigt skönt stöd. Du är i mina tankar. Ge inte upp, du fixar det här <3 Kramar i massor

2012-07-31 @ 22:09:39
URL: http://www.lindaallstar.blogg.se
Postat av: carina

Det är grymt att man ska behöva tänka på ekonomi när man är i er sits...hoppas verkligen att det löser sig.
Du har varit så stark och gått igenom så mycket....du fixar detta med.
Styrkekramar <3

2012-07-31 @ 22:14:15
URL: http://goldiesmatte.blogg.se
Postat av: Ninni

Men fy vad jobbigt då du ena stunden får höra att det antagligen inte är nya metastaser och i nästa att det kanske är nya. Ska det vara så svårt att få ett vettigt svar?
Jag tycker absolut att du ska kräva ett akut ultraljud i Uppsala. Kanske de kan se vad det är fråga om.
Vad skönt att du hade Jan med dig. Man ska inte behöva vara ensam såna här gånger. Jag hoppas verkligen att Jan kan få närståendepenning så han kan följa med dig. Om de avslår så överklaga!

Frikort på apoteket ja... jag kommer upp i frikort rätt snabbt när jag tar ut mina mediciner. Jag tar mitt på avbetalning och betalar via autogiro. Det blir ju lite dyrare förstås men jag klarar inte att lägga ut 2200:- på bara en månad. Dessutom så har jag lyckats få det så att både apotekets frikort och sjukvårdens frikort tar slut ungefär samtidigt och naturligtvis under sommaren så just nu är jag på gång att ta mig upp i frikort inom sjukvården också. Började den 16/7 och har nu bara 400:- kvar till frikortet. Synd bara att jag inte längre får bada på frikortet utan får betala 50:-/ bad nu.
Det är bedrövligt att det ska vara så förbaskat dyrt att vara sjuk! Det räcker ju mer än väl att man är sjuk, tar massor med mediciner och åker kors och tvärs till sjukhusen vilket också kostar i resor.

Nu håller jag tummarna och ber för att du ska få bra besked utifrån de bilder som finns, eller nya bilder, så du slipper en ny sorts behandling.
Massor av styrkekramar till Dig och Jan!

2012-08-01 @ 10:12:32
URL: http://ninni1960.wordpress.com/
Postat av: Ninni

Lite fånigt att det inte ens blir nytt stycke i kommentarerna utan att allt sitter ihop. Blir ju svårare att läsa då.

2012-08-01 @ 10:13:31
URL: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0