Akuten Bollnäs måndag!

Feber ont gjorde en datortomografi, var hela dagen där. Tillbaka dagen efter crpn förhöjd och fick åka till akuten i Gävle där crpn höjts sen morgonen så inläggning. Feber på kvällen där frossa låg med kläder och två täcken. Fick antibiotika och ny datortomografi där det visar en vätskeansammling i buken. Men så säger dom att jag har två fläckar på levern, jag talade då om att Uppsala sagt att de två brända kan se ut som metastaser. Men nu var det ultraljud som gällde. Han som gjorde det suckade hela tiden i en hel timme och sa att han skulle kolla med gamla bilder efteråt men han såg tre förändringar. Jag ringde Jan före det här och sa att nu fick han komma och vara med och jag skulle hem till vilket pris som helst efter ultraljudet. Vi åkte upp till avd efteråt och skulle få svar men när vi åkte vid fem fanns inget svar och jag orkade inte bry mig om det kommit fler metastaser. Har fortfarande inte hört nå men ska till onkologen på tisdag och torsdag till Uppsala. Ska ringa Uppsala och höra om Gävle hört av sig annars måste de ordna en tid på torsdag och kolla. Sen till något roligare i går åkte Jan på Apoteket och när han kommer tillbaka har han med sig Linda och Magnus Holländer från Bålsta. En kär FB vän som jag aldrig träffat men som från början är min Marrtats uppfödare. Vi har haft telekontakt och hon har stöttat mig hela tiden. Hon är en genom snäll person som hjälper folk både privat och i arbetet. Hon jobbar som akut och trauma kurator på Danderyds sjukhus. Blev så lyckad dag och hon hade en lika snäll och trevlig man. Blir så förvånad att det fortfarande finns folk som bryr sig om andra som de inte känner. Tack ännu en gång för att ni kom och nästa gång ni kommer ska ni få mat bara jag får reda på i förväg. Ja vi får väl se och höra hur det är med metastaser i levern till veckan jag tror jag ger upp om det skulle redan nu kommit tillbaka i levern. Vill bara ha lugn och ro nu inte åka ut och in.

Kommentarer
Postat av: Ninni

Fy sjutton vad jobbigt att vara i ovisshet ända till nästa vecka! Sånt tar ju enormt på psyket - jag vet även om just jag inte varit i samma situation men som närmast anhörig.
Det borde ju inte ha hunnit komma fler metastaser nu. Men snälla Eva du får inte ge upp! Du måste finnas! Men jag förstår din känsla. Jag skulle säkert reagera likadant. Du kämpar så tappert och går igenom operationer och behandlingar och så blir du undersökt av en suckande läkare som inte riktigt vet vad han ser. Och dessutom träffar på en sköterska som inte ens borde jobba inom yrket. Fy f-n vad grymt!
Jag vill ge dig så mycket energi jag kan men det lär inte räcka långt. Du ska veta att jag tänker på dig och ber för dig.

Vad härligt med besöket du fick. Att det finns såna människor. Men samtidigt är jag inte förvånad för just du ger ju så mycket själv och naturligtvis ska det komma tillbaka till dig också. Jag är övertygad om att när man ge så får man tillbaka på ett eller annat sätt och det var det som du fick med det där besöket. Och det är du värd!
Massor med kramar!!!

2012-07-28 @ 12:32:38
URL: http://ninni1960.wordpress.com/
Postat av: Linda Holländer

Eva min vän, härligt att se din kämparglöd och framåtanda... Vi två fick kontakt genom ödet och en ganska otrevlig start pågrund av en människas elakheter... Men istället för att själpa relationen blev det tvärtom... Nu har du fått några riktiga kramar av mig och det är väl det FB, mail och telefonsamtal är tänkta till? Att skapa möten mellan människor som aldrig annars skulle mötas?! Tack för att jag fått möjlighet att träffa dig å Jan... Du vet vart jag finns om du behöver mig och fortsätt vara den du är!! Kramar

2012-07-28 @ 13:39:04
URL: http://www.teamhollanders.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0