Imorgon är det dags för besöket på Onkologen.

Ja det är med blandade känslor jag förbereder mig för samtal med läkaren. Jag får alla svar hur de ska lägga upp allt. Blir så virrigt med allt för är ju bäde cytostatika och strålning. sen två operationer. Rädd att de sett något mer på proverna men det ska nog gå bra. Det som skrämmer mig värst är hur jag ska må under hela behandlingen. Tydligen enligt kirurgen är det 3 månaders cytostatika och kanske satidigt strålning, sen operationer. Ja svårt att planera så mycket nu bara ta dagen som den kommer. Går väl bra än men vet inte hur det blir med operationen av huvudtumören som det tänkte ta sist, jag har ju problem nu med att det är svårt att gå på toa. ja blir det stopp så kan det bli akut op och stomi. Mår ju bra fast lite trött och illamående men man känner sig inte så sjuk och det känns väldigt konstigt. Bra att jan har semester och följer med imorgon för jag kommer att ha glömnt hälften när jag går ut. Hoppas allt lägger sig snart för just nu handlar allt om att jag är sjuk. vill tillbaka till vanliga vardagen där man kan tänka på annat och prata om annat. Både jag och andra tröttnar ju på att det är fokus på sjukdommen.
Gabbe och Malin åker till Egypten på fredag en vecka, härligt för dom.

Så fina ihop Gabbe och Malin på nyårsafton.

Mina fina barn och kaisa höggravid

Anki och Lotta fixar med maten.

Anki hade dukat så fint.





söta Livia och Alicia

Barnen hade eget bord men tror det fattas nån på varje bild. Svårt och när vi åt tog jag inga bilder. Ja det var nyårsafton föga anade jag att den 2 januari så skulle jag få ett sådant negativt besked. Jag anade att nåt fel måsta det vara men inte så allvarligt som det är. Ja man ska leva i nuet och ta hand om varandra för man vet ju inte något om morgondagen.

Kommentarer
Postat av: Linda Larsson

Fina bilder från nyår.. och va fint ni har hemma!!! Måste hälsa på er nån gång :) De kommer gå bra det här Eva. Du är väl stark om någon. Bra att du skriver om det här... skriva är terapi.. att få uttrycka sina känslor i skrift kan vara skönt. Fortsätt skriv och jag är glad att du är så öppen som du är. Glad att du är du.. och glad att jag har dig i mitt liv :) massa kramar

2012-01-18 @ 18:21:01
URL: http://lindaallstar.blogg.se/
Postat av: Ninni

Ja, jag kan tänka mig att det är svårt att tänka på någonting annat nu än sjukdomen och den förestående behandlingen.

Vilken tur att du har Jan med dig. Det är alltid bra att ha någon med sig, någon som kan hjälpa till att lyssna och ta in det man själv sällan lyckas med då man sitter där som patient. Jag har ibland velat ha Christer med men han vill inte följa med in till läkaren men brukar ibland skjutsa mig och vänta utanför eller på cafeterian och det blir inte riktigt samma sak. Men så mycket som jag ränt hos läkare så har jag oftast åkt själv.

Jag kan mycket väl förstå att det är gruvansamt nu innan behandlingen påbörjats. Sen när du är mitt i alltihopa så har du inget annat val än att bara vara mitt i och se framåt tills behandlingen är över.

Vilken stor och härlig familj du har omkring dig. Ungarna är en välsignelse, tackochlov för att vi har dem, eller hur.

Lycka till i möre! Jag tänker på dig!

Kram.

2012-01-18 @ 20:02:29
URL: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0