Fredag igen!

Ja här går veckorna undan med väldig fart. Har varit två dagar som varit lite jobbig, dålig sömn och ont. Ja måste ju gå på toan varje dag annars efter andra dagen då får jag åka in på akuten. Gissa om man är fixerad vid vad man gör på toan. Då kommer tankarna för då gör det ont och en massa annat obehag, känner då att hur fasen ska jag orka med alla behandlingar. Ja man måste ju få känna sig lite less ibland med. Sen tänker jag att jag ska orka är bara så. Det är bara att bita ihop och ta Laxoberaldroppar och den äckliga Paraffin. Sistnämda är som att dricka olja och det är ju det med. Nu är det nära snart tisdag ska ju vara i Gävle kl 11.00 sätta PICC line och sen börjar behandlingen 13.30. Ja känns både bra och jobbigt att börja men det är ju ett måste så. Jans jobbarhelg så det är ju mindre roligt men har ju mina vakthundar så. Längtar efter att se Esmeralda igen men Ella hade feber i två dagar nu och vill inte riskera att bli sjuk nu så jag inte kan åka iväg.
Saknar djurskyddet med alla katter och Helena med men de tyckte inte jag skulle vara där på onkologen för risken att jag blir smittad när jag går på cytostatica är ju stor då, och nu före har jag bara varit dit nån gång sen jag kom hem orken och annat sätter stopp.


Härligt när de såg sin lillasyster första gången. De är så stolta över henne.

Lite sur är jag skulle fått katalogen med peruker idag från frissan i Söderhamn men den kom inte, jag skulle ringa henne på måndag och titta ut minst 3-4 st som hon skulle ta hem. Ja säkert posten som tar tid, men vet inte om jag kommer att orka åka och prova när allt börjar beror ju på om jag får alla biverkningar som läkaren räknade upp. Ja löser väl sig. Nyss varit ut på en kort promenad med alla tre fyrbenta och det var riktigt skönt ute. Ja nu ska jag sluta gnälla och utfodra hundarna.


Kommentarer
Postat av: Ninni

Ja nog går veckorna fort ibland. Jag hinner då inte med. Hinner inte med det jag velat göra av nyttigheter och inte heller sånt som är roligt (bl.a. att sitta vid datorn och dona med än det ena än det andra). Virkat har jag gjort lite grand den här veckan så då mår jag alltså bättre eftersom jag inte klarade av att virka nånting alls förra veckan.

Igår blev jag riktigt less och ledsen då jag lagade mat och blev så ininorden trött av det så jag började må illa och allt jag gjorde blev bara galet och när sen maten äntligen var färdig så var jag så illamående så jag knappt åt nånting och mitt i alltihop så fräste jag åt Christer också så han blev sur på mig och då var den kvällen förstörd (han är rätt långsur). Jag blir så less på att jag ska orka så lite då jag ju vill så mycket.

Idag var jag på provtagning, handlade och så bakade jag en sockerkaka. Hade tänkt dammsuga men så kom Christer hem och eftersom vår kontorsstol gått sönder blev det en sväng till Möbeltjänst i Tallåsen för att köpa en ny stol. Nu har jag dammsugningen kvar till i morgon så då blir det ingen slappardag som jag tänkt mig. Christer ska hjälpa en kompis att flytta åt sin mamma så jag hade tänkt bara få vara och göra vad jag ville men då ska jag se till att dammsuga. Om jag klarar av det i morgon vill säga. Jag vet ju aldrig, det kan vara en dag då jag bara ligger och vilar och sover också.



Vad jobbigt för dig att så mycket kretsar kring vad du gör på toa. Då blir det ännu svårare att få nåt gjort. Tur ändå att du får laxera så du får ur dig det som ska ur. Jag är oftast trög i magen och det kan gå dagar innan jag får något gjort och till sist så håller jag på att bli galen för jag känner att det måste ut och inget kommer. Och så nästa dag kan jag få en sån där dag då jag har magknip så jag kallsvettas och mår illa och får ränna på toa hur många gånger som helst och äter jag något måste jag rusa snart nog. Jodå, jag vet hur det är när tankarna kretsar i de regionerna. Skitjobbigt!



Dåligt att de inte sett till så du fått katalogen med peruker när de lovat. Det är ju viktigt att sånt är ordnat då man börjar en behandling så man slipper bekymmra sig över det åtminstone.



Det här blev mest bara gnäll - dåligt med peppning.

Kram.

2012-01-27 @ 22:44:22
URL: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0