så trött!

Trött som bara den men hellre det än som det var förra behandlingen. Fast magen är inte så snäll bor på toa både dag och natt just nu känns det som. Smällar man får ta det. Känns lite som vår i luften fast nätterna är kalla. Längtar så efter vår och sommar nu så man kan vara ute mer. Vill ut med båten och mysa och fiska. Jag ror Jan fiskar. Fick främmande idag blev så glad grannen nere i Dammens Barbro, kul att hon kom.



Zeke på sin nya sackosäck från Art By Mya och Lola Sanna det hjälps åt med dom tror jag. Gör så fina saker målar syr tecknar allt. Hela familjen är så duktiga. Även systern med sambo som har AM Designe hundkläder syr otroliga kläder och halsband till hundar. Ja Zeke var väldigt nöjd.

Hoppas jag får må skapligt nu så jag hämtar igen mig till nästa behandling och det gör jag säkert. Ska ner på stan på onsdag till distriktsköterskan och lägga om min PICCline ska ju göras varje vecka. När jag får behandling gör dom det då men den andra veckan får jag åka extra. Det blir ett väldigt farande synd att jag måste till Gävle nästa gång igen men det är nog tryggast så. går det bra då så får jag köra i Bollnäs båda dagarna. Vecka 11 den 12 mars ska jag på datortomografi och så ska jag ha magnetrötgen den veckan med, har säkert skrivit det förr men minns inte. Då får vi se om det minskar nå eller om jag ska byta sort. Undrar hur man reagerar om det inte hänt nå? Ja den dagen den sorgen. Det ska väl gå och hitta nåt som stoppar upp allt. Ja en vanlig tråkig uppdatering men mår då bättre än förra behandlingen.



Kommentarer
Postat av: Ninni

Det är jobbigt att vara trött men bättre det än att må illa, tycker jag.

Jag tror inte du skrivit om att du ska på magnetröntgen och datortomografi eller så är det mitt dåliga minne som sviker mig igen. Jag hoppas verkligen att tumören blivit mindre då så du slipper byta medicinsort. Det blir sånt bakslag när medicin inte hjälper och man liksom får börja om igen. Känns som det man genomgått är förgäves på nåt sätt fast det egentligen inte är så. Naturligtvis hjälper inte all medicin alla på en gång så man måste testa flera olika. De har väl nån ordning som medicinerna ska testas också kan jag tänka mig.

Det dröjer inte så länge innan du får ut och ro igen heller. Har du sett hur pass tidigt det är ljust på mornarna nu och vad länge det är ljust på kvällarna. :-)

Mysigt för Zeke med saccosäcken. Han ser så nöjd ut på bilden.

Idag sov jag två timmar då Christer varit hem och ätit frukost. Sen orkade jag köra igång en bulldeg så jag har bakat bullar idag. Härligt! Jag har gjort något nyttigt! :-) Nu ska jag diska kvällsmatsdisken och paketera bullarna innan jag gör kväller.

Ha det gôtt!

Kramen!

2012-02-20 @ 17:41:45
URL: http://ninni1960.wordpress.com/
Postat av: Ragnvi

Morning! Dina uppdateringar är då inte tråkiga!!! Man blir glad att du ändå orkar! Och jag tror inte nån av oss förväntar oss att du ska orka svara på kommentarer...skriv för din egen skull!

Styrkekramar!

Ragnvi

2012-02-21 @ 06:16:09
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0