Just nu känns det som jag skippar julen!

Biverkningar som suttit i hela tiden sen tisdags. Insnöad och känns som om det inte blir nån jul ändå. Men vet att det kanske ändrar sig snart jag pendlar hela tiden. Har så mycket som ska göras och orkar inget. Känns som jag inte vet något hur det blir i jul.Allt är upp och ner just nu känns det som. Det är snart bara två veckor kvar och jag vet inte alls hur jag mår då, jag ska ju ha en ny behandling den 18 december och mår jag så här blir det jobbigt. Men vill fira med  min familj fast den är stor, vet inte hur nästa jul ser ut. Får nog döpa om min blogg till Evas klagosida har varit mycket negativt nu. Men vet  ju att det kan gå hur som helst när man har denna hemska cancer som är spridd. Jag försöker komma igen och tro på att jag blir botad men svårt ibland eller det växlar från dag till dag och ibland på nån timme bara. Ska försöka sova nu och se om sömn kan få mig att må bättre. Tur att den som inte vill läsa kan avstå det skulle jag göra om jag var någon annan. Äh imorgon är allt säkert bättre när Jan är ledig och jag har nån att prata med. Han får skavsår i öronen av att höra mig. Jag hoppas på en bättre dag i morgon.
 

Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Jag hoppas också att du får en bättre dag idag! Tycker du är otroligt stark ändå Eva...du har ju en hemsk sjukdom...klart som korvspa att du ska klaga! Den som tror eller tycker nåt annat kan ju avstå från att läsa...Skönt att läsa att Jan är hemma med dig idag, förstår att det är jobbigt att vara ensam där ute i skogen...Tycker också det är bra att du skriver av dig! Julen...klart det löser sig på nåt vis! Dina nära o kära vet ju att du är sjuk!
Kramen!
Ragnvi

2012-12-08 @ 05:55:30
URL: http://rankans.blogg.se
Postat av: Ninni

Fy sjutton vad du har det jobbigt! Jag känner verkligen med dig. Att det sen ska bli jul och all man tänker sig ska göra innan jul och sen känna att orken inte räcker är vädligt frustrerande. Ska ni vara hemma hos er i julhelgen? I så fall gör ett knytkalas av det hela. Alla bidrar med nånting och så blir det inte så mycket för er att dona med. Sen ber du dina barn att de bakar en kaksort var till er och vips har ni fyra sorters kakor. ;-)
Jag hoppas verkligen att biverkningarna lugnar ner sig snart så du får må bättre.
Vilket skit att du ska ha en behandling den 18. Då får vi hålla tummarna och be för att de värsta biverkningarna går över innan själva julafton.
Klaga på du! Det är det du har bloggen för - att skriva av dig hur du känner och vad som händer. Läsare har du ju ändå. ;-)
Du får väl smörja in Jans öron med någon bra salva så inte skavsåren blir för besvärliga.
Styrkekramar!

2012-12-08 @ 08:10:00
URL: http://ninni1960.wordpress.com/
Postat av: Gunilla Toll

Förstår att du mår skit just nu. Kan bara ana hur du har det med biverkningarna. Och just när man mår som sämst behöver man ju som mest hålla hoppet uppe. Kan vara svårt att få ihop. Men det kommer bättre dagar, vet du. Viktigt att komma ihåg. Tänker mycket på dig, Eva. Många kramar!

2012-12-08 @ 09:08:59
URL: http://www.gunillatoll.se
Postat av: Mija

Hej Eva! Jag tänker mkt på dig. Man får klaga, det är du som mår och får skriva vad som på din blogg. Gillar att du delar med dig dina tankar, du är så stark. Jul blir det hur som, ta dagen som den kommer, och hur mkt du orkar då. Njut med nära o kära, utan att känna nått misslyckande. Det att man har varann som är julen, hoppas biverkningarna ger sig snabbt // Stor Kram Mija

2012-12-08 @ 09:20:52
URL: http://plogflickan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0