Fick behandling!

skönt att vara i gång med alla gifter igen. kom till onkologen kl13.00 klar med behandlingarna kl18.00 hämtade hundarna hemma kl 20.00. Inte sovit så många minuter inatt. Biverkningar och kortisonet som får en pigg i huvudet.Men jag kan ju vila idag. Ett gräsligt väglag igår men vi tog oss fram och tillbaka som tur var. Är visst ännu värre idag efter kusten. Är lite orolig för Gabbes Malin som är till Hudiksvall idag hoppas det är skapligt väglag. Helt slut blev jag igår efter behandlingen och under den med tavegylen som jagfår i förebyggande gör så man blir helt slut. Imorgon ska jag ner och ta bort pumpen till Bollnäs men får se om jag tar mig ut härifrån ska ju komma mer snö. och idag ligger jag bara har så ont i huvudet och mår allmänt dåligt. Men vänder hoppas jag. Blir väl så efter att gjort uppehåll med beh. för den förbaskade lungan. Inser mer och mer att min läkare och jag missförstår varandra för språket, det var inte antikropparna de var tvungna minska på som hon sa till mig och Jan två gånger utan cytostatikan de fick minska på. Hon pratar bra svenska men har nog svårt med att formulera sig. Undrar vad vi mer har missuppfattat i allt det här. Ja det kanske inte  är så viktigt heller. Men nu känns det som om man är på gång igen och jag hoppas det tar bort de tre som jag har kvar. vill tillägga att jag hatar kylan och stora snömassor samtidigt. Nu är det ljust och fint räcker så bra och vill ha högst fem grader. Hoppas vädergudarna  lyssnar eller läser min blogg.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ninni

Skönt att du fått komma igång med behandlingen igen. Vad gäller "språkförbistringen" så tycker jag du/ni ska be att en sköterska finns med under samtalet som kanske bättre förstår läkaren och även märker när läkaren uttrycker sig otydligt eller att ni missförstår varann.
Jag hoppas att vi inte får så mycket snö här i "inlandet" men det verkar som att vi i norrhälsingland kommer att få mindre snö än södra Hälsingland. Jag tycker att det räcker med snö nu för resten av vintern. Vad gäller kylan så får det gärna vara -10º bara det är högtryck så jag slipper ha så mycket värk. Vintern 2010/2011 var en bra vinter för då var det kallt och högtryck mest hela vintern och då mådde min kropp bra.
Hoppas du piggar på dig snart och slipper känna av så mycket biverkningar.
Kramen.

2012-12-05 @ 13:23:04
URL: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0