Tråkigt väder

Sitter här har faktiskt lyckats äta frukost och det känns bra för så härlite har jag nog inte vägt på tjugo år. Kroppen vill jag gå ner men ser så långsmal ut i ansiktet. Sen så behöver jag energi för att orka. Jan sover han har jobbat natt, så har inte pratat med nån varken igår elle idag. Ja hundarna pratar jag med och vad vore livet utan dom. Har gjort en brasa i kaminen var kallt när jag kom upp, tydligen varit bara några grader varmt ute inatt. Snart bara en vecka kvar till nästa behandling, oroar mig redan men måste väl släppa det om jag ska orka. Alla är ju förkyld så man blir så ensam nu när jag är så infektions känslig och det är så jobbigt vill inte sitta ensam när Jan jobbar. Anki är utomlands hon brukar ringa och pigga upp mig. Och alla saker man måste komma ihåg sprita händerna smörja hela kroppen med mjukgörande som jag fått, blir torr och kan bli sår. Handskar på när jag diskar eller håller på med vatten. Och fungerar den här behandlingen så blir det sex månader. Acne liknande utslag ska det komma med mer eller mindre så jag har fått antibiotika utskivet och då ska jag ha mjuka vantar på mig på natten så jag inte klöser sönder dom. Även salva som ska ta bort bakterierna. En hel vetenskap att vara sjuk men jag har ju inte så långsamt då med allt detta. Bra med blogg för man skriver av sig mycket känslor, sen får var och en avgöra om de vill läsa.

Kommentarer
Postat av: Ninni

Ja visst är det bra med en blogg. Synd bara att jag blivit så slö att skriva i min!
Mjukgörande salva till kroppen har jag haft i flera år. Måste smörja mig varje dag då jag duschat annars kliar det som f-n. Fördelen med salvan är att jag har väldigt mjuk och fin hy och inga "figoliter" (celluliter) heller. Nackdelen är att det tar energi och jag blir svettig fast jag är precis nyduschad. Sen har jag en annan salva att smörja på mina utslag och det måste jag göra två gånger om dan.
Jag är ju också extra infektionskänslig nu i och med Remicade-droppet men jag var ju det när jag blev behandlad för tbc:n också och Metojectinjektionerna ska ju också göra mig mer infektionskänslig. Jag har alltid handsprit med mig i handväskan och använder den bl.a. när jag varit och handlat och hållit i kundvagnen. Men hemma behöver jag inte tänka på nåt särskilt. Bara påminna våra kompisar om att de inte får komma hit då de är förkylda, vilket speciellt en kompis har svårt att ta till sig.
Om du känner dig ensam och pratsjuk så får du gärna ringa till mig. 0651-41316. Har jag tid att prata (vilket jag oftast har) så är det bara kul. Har jag inte tid just då så säger jag till och så kan jag ringa upp dig sen. Jag behvöer också en kompis att prata med. De enda jag pratar med i telefon sen jag flyttade hit är min mamma, mina bröder och mina barn. Sen har Christers ex börjat ringa för att prata med mig för hon har antagligen fått fibromyalgi och behöver prata med nån som förstår henne och tror på henne. Naturligtvis ställer jag upp på det för jag vet ju hur det är att känna sig sjuk men eftersom det inte syns så är det ingen som tror på de besvär man har.
Ring gärna!
Kram.

Svar: Ja vi blir så len och mjuk du och jag, men visstctar det tid. Har också fått en salva mot bakterier att smörja nu. och jag ringer nån dag när Jan jobbar är så långsamt då kram på dig Carina
mormor Eva

2012-08-26 @ 13:25:19
URL: http://ninni1960.wordpress.com/
Postat av: Ninni

Ok. Då hörs vi...
Kram.

2012-08-29 @ 21:21:28
URL: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0