Igår kom biverkningarna på antikropparna!

Så jag ser ut som den värsta 14 åring kvisslig överallt. På kvällen när Jan skulle jobba natt kom febern, ringde onkologen frågade om vi kunde vänta tills idag men nej. Kan gå fort med livshotande infektion så bara att ringa 1177 och som vanligt säga att jag måste in för provtagning. Vi åkte ner och jag bad att få åka hem och vänta på svaret, för ska ju läggas in i Gävle om det skulle vara något. jan åkte och jobbade kl 23.00 ringde läkaren och det såg bra ut. Sen idag hade jag en tid.som jag fick vid behandlingen att de skulle ringa från onkologen 9.30 och höra hur det gick med biverkningarna. När hon hörde att acneliknande kommit skulle hon höra med min läkare om jag skulle börja med antibiotika tabletterna nu. Men hörde inte av henne men de ringer väl imorgon. Har redan fått de utskrivna så jag har. Bomullsvantar får jag ha på natten så jag inte har sönder utslagen. Blev lite less ett tag igårkväll hade ingen lust att åka, men hörde om en som snabbt fick blodförgiftning och var riktigt dålig så det är nog bara att åka. Somnade strax efter halv fyra imorse vaknade tror jag vid halv åtta, känns i hela kroppen. Börjar gruva mig lite till nästa måndag för de vet inte säkert om samma allergi reaktion kan bli igen. Nu vill jag må bra den här veckan och att det börjar när jag vaknar imorgon. sen en helt annan sak när jag bloggar på ipaden så lyckas jag inte lägga ut bilder fast det ligger bilder i den. Nån som vet hur man gör? Och tänk på att inte ta livet för givet allt händer så snabbt, umgås med era nära och kära innan det är för sent.

Kommentarer
Postat av: Ninni

Fy vad jobbigt med biverkningarna och att du ska behöva in och ta prover men det är ju för att vara på den säkra sidan förstås.
Du har så rätt i att man inte ska ta något för givet... försöker leva som du säger att man ska.
Kramen.

2012-08-28 @ 19:10:17
URL: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0