Började nya behandlingen i måndags!

kl 9.00 började vi med antikroppar efter mycket nogrann genom gång av vad som kan hända. Allvarliga allergiska reaktioner, vi fick order om att ringa på klockan så fort jag kännde något. Fick tavegyl i förrebyggande och kortison. De var in och tittade till mig på en gång sen satt sköterska utan för dörren med sin dator. Rätt fort började jag känna mig konstig i halsen bad Jan följa mig till toan där inne känndes det andra symtom. När vi kom ut frågade sköterskan hur det var, jag sa då känns konstigt direkt ropade hon på hjälp två sköterskor till och en läkare. Jag var röd i ansiktet och svällde i halsen samt syresatte mig inte. Droppet stängdes genast av fick mer kortison och nån mer spruta. Fick ha syrgas som ökades sen minskades, togs bort sattes tillbaka. Efter en halvtimme när det lugnat ner sig fick de pröva igen men körde på halvfart kännde lite frossa men gav sig. Senare provade de köra på igen men hade akutbricka stående där. Det gick bra men efter den fick jag vänta en timme på att de såg att det var lugnt. Sen kördes cellgifterna den nya sorten i en timme. Och så fick jag en midjeväska med en till cellgift som jag ska ha påkopplat här hemma tills idag kl två så 46 timmar ska det gå. Vi fick åka hem kl fem så blev en jobbig dag, stackars Jan satt på en vanlig stol i åtta timmar. Och så här blir det varannan vecka nu. Och nu börjar biverkningarna komma sakta men säkert men det får jag stå ut med bara det hjälper. Känns positivt ändå fått tillbaka kämparglöden. Hoppas nu bara Jan får sitt önskeschema som han vill ha det annars kan han inte skjutsa mig all semester har gått åt till min sjukdom. Men hans bra jobbarkommpisar ställer nog upp på det. Nu hoppas jag att jag inte får alla biverkningarna eller lite lindrigare. Det som är jobbigt när nån blir sjuk är ju att vi hinner inte göra allt som skall göras här ute på tomten. Jan hinner inte och orkar inte. Ligger ett träd som ska bort på gräsmattan men först ska motorsågen lagas så vi kan få bort eländet.Just ja det tog 14 minuter tills de fick ta bort droppet så reaktionen kom nog efter tio minuter

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fy vad otäckt med din allergiska reaktion! Vilken tur att de kan sitt jobb såna där gånger. Är det bara första gången som den allergiska reaktionen kommer eller blir det varje gång?
Det att hinna med känner jag igen. Vad mycket som vi planerat att göra här i sommar... måla altanräcket, ställa i ordning vårt lilla dass, göra en lite rabatt vid sol/grillplatsen... och så allt inomhus då. Sen har ingen av oss orkat med! Jättetråkigt är det men det är ju bara att ta det. Det är ju ingen som gör det åt en heller - om man inte ber om hjälp för då hade vi säkert fått hjälp också men man vill ju göra allting själv också.
Kramen.

2012-08-26 @ 12:54:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0