Strålningsenheten igår!

Var i väg i går till Gävle för att förbereda strålningen. Man ska ju ligga i exakt samma ställning varje gång. fick tre tatueringar på magen små prickar och en remsa som fästes på magen. Fredag kör vi igång sen uppehåll helgen, ner på måndag igen sen är det ju helg på tisdag så åker hem på måndag direkt. Sen ner på onsdag och ligger på hotell i centum som sjukhuset hyrt in sig på för de har ju rivit patienthotellet. Är så glad för på onkologen sa dom att jag skulle strålas måndag-fredag och vara kvar hela veckan. Nu blir det bara två nätter. Sen blir det hemma en vecka så får jag åka till Uppsala sen och operation av levern. Ja nu känns det att allt är på gång och det känns så bra. Hoppas jag inte behöver ligga så länge i Uppsala men tydligen allt mellan en vecka till tre beroende på hur det går.
Anki hämtade mig i fredags när Jan jobbade så jag följde med när Ängla skulle till stallet. Hon är så duktig.



Jag är livrädd för hästar och hon så liten och hästen stor men hon är inte rädd.






Tror mamma Anki var lite rädd med men inte som mormor.





Ja var kallt då men så kul att se Ängla vad duktig hon var. Och stort tack till dig Anki som hämtade mig så jag fick se och även fick äta med er. Jan jobbade 12 timmars pass så han hämtade mig sen. Var så skönt att inte vara själv. Ja då kör jag i gång då i övermorgon och stark strålning skulle jag få så nu siktar vi på att jag ska bli frisk

Kommentarer
Postat av: Anki

Klart du blir frisk! <3

2012-04-25 @ 19:07:04
Postat av: Ninni

Men vad skönt att det bara blir två nätter på patienthotellet! Blir man dålig av strålningen också så man mår illa och så eller hur fungerar det?

Vad kul att få vara med och se Ängla rida och få slippa vara ensam hela dan. Du har så fina och snälla barn. Du har gjort ett bra jobb där - ja, Janne med förstås. :-)

Håller med Anki som skrivit här ovanför: Klart att du ska bli frisk!

Tänker på dig och önskar dig lycka till med strålningen på fredag.

Kramen. ♥

2012-04-25 @ 23:10:36
URL: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0