Äntligen vardag

Skönt att nu är det slut på alla helgdagar, allt återgår till det vanliga. Jan har jobbat sen i fredags och nu är det bara idag och imorgon kvar så har han klarat sitt 8 dagars pass. Och jag har klarat mig utan honom hela tiden nästan. Sen ska han vara ledig fram till tisdag men det vet man aldrig. Men tror inte han behöver jobba 8 dagar i sträck.



Ja sådan matte sådan hund. Nu får man inte ha datan själv heller, är väl nån hund facebook som han kollar in.



Jag har ju en sån där liten laptopp med bara 10tums skärm väldigt passande till sån liten hund.

Ja det här vädret med denna kyla har varit jobbigt för lilla Zeke som vägrar gå längre än till sista trappsteget på bron och där kissar. Vi har försökt med kläder men icke han skämms så väldigt. Pratade med henne som vi köpte honom ifrån och hon sa att var det mer än -15 så skulle man inte ta nån promenad med dom. Jaha vilken tur för mig då som är lika frysen som hunden haha.


Ni ser lilltungan så ligger han alltid när han myser. Från det ena till det andra Jan har gått ner 12.8 kilo sen september så strongt gjort tycker jag. Själv har jag gått ner 11 kilo fast från sep. 6kilo de andra 5 från juli till september och då var det inte min förtjänst utan var deppig och ingen matlust. Men ska stoppa nu tar så väldigt i ansiktet blir rynkig och gammal äldre än jag är. Jag är så tacksam att Jan får jobba och att jag har denna lilla goa Zeke och Gandhi som sällskap på dagarna. Tur ingen ser och hör mig när jag pratar med dom haha undrar om de fattar vad jag surrar om.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Ja ni är verkligen super duktiga som gått ner så mycket!! Hoppas jag går ner lika mycket jag med!! :)



Ja,jag borde kanske äta mer protein men jag blir ju mätt när jag väl äter men efter nån timme blir jag hungrig igen men idag har det varit ganska bra ! Kram

2010-01-08 @ 16:50:20
URL: http://liz83.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning i kylan! Surra på du...det gör vi med djuren också! Man får så bra svar...fniss!

Ditte vill helst inte gå ut...men ibland så måste hon! Mycket spring i benen är det!

Grattis till dig o Jan med viktminskningen!

Kramen!

Ragnvi

2010-01-09 @ 08:35:54
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Margaretha

En sån liten sötnos.... Näää...brrr...jag förstår am han inte vill gå ut!!!!

Duktigt av er att tappa så många kilon.... Anna Skipper hade gråtit av lycka...hihi

Jag ligger på -13kg sedan i maj.....men nu är det segt att få nålen att peka neråt... Fast det blir ju inga powerwalks i halkan förståss....

Kram på dig

Margaretha

2010-01-09 @ 14:44:42
URL: http://catfriend.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0