Vill så gärna att han gillar mig

Jag skulle vilja ha en till papegoja, Icko bor fritt helt nu buren står öppen men dit in går han bara om vi inte är hemma. Det konstiga är att han bara gillar andra mig går han undanför, jag är den som matar städar och ser till att han har det bra men det är Jan och inte mig han gillar. Händer har han alltid varit rädd för men på Jans armar kan han sitta, Jag vet att papegojor kan bete sig så här mot vissa personer eller föredra män eller kvinnor men det gör så ont imig jag som alltid är hemma vill ju ha honom att gosas med.
De är ju så dyra att köpa med, och vill ha en handtam eller en unge som man kan få handtam och gosas med, Stej är så snäll med fåglarna har ju en nymfparakit också. Jag får försöka spara pengar och köpa en till.



Men Jörgen han tycker om mig han gillar alla han men trivs bäst i buren vi släpper ut han och han går in igen. Han är handtam.

Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Godmorgon! Mycket kan man kalla mig för, men inte flitig!

Icko o Jörgen, härliga personligheter tycker jag! Jörgen; kan namnet ha med en annan Eva att göra?

En annan Eva träffade jag faktiskt häromdagen på jobbet, hon hade hittat gamla foton på mig, hm!

Gratta Anki i efterskott!

2008-09-19 @ 06:04:33
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Lotta

okej men vad bra då åker vi direkt istället då :) Tack! Kram

2008-09-19 @ 09:24:19
URL: http://liz83.blogg.se/
Postat av: tess

ååååååå hittar ja inte lite FÅGLAR!!!!!!!! KUUUL de e min passion...





Nu har bloggvärlden plötsligt fått en ny sida med över 10.000 besök på ett dygn. Det är Madde som enbart 20 år har lämnat jorden. Hon dog i en ovanlig form av cancer.



Peter har givit sig själv en utmaning att se till att samla in 100.000 kr till Lucia åt Barncancerfonden. Det skall gå med bloggvärldens hjälp och med sann Maddeanda. Madde har varit viktig för många, hennes texter är verkligen fantastiska liksom hennes mammas och hennes killes.



Ni hjälper honom väll??



Hoppas att du länkar till inlägget så att det går att nå målet åt Barncancerfonden. Samt att du vill ge ett bidrag.

http://enbart.blogg.se/2008/september/080916-enbart-gastblogg-av-anne.html

//Tess





2008-09-19 @ 13:38:05
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Carina

Icko...vilken luring...han vet väl att du gör allt för honom utan fjäsk ;)

2008-09-19 @ 22:51:57
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0