Bakning

Min dotter Anki skulle baka idag men hade missat att handla. Så mina barnbarn Julia och Ängla kom ner till mormor först och lånade strösocker sen gick de så fint hem

Ja sen ringde hon och ville låna havregryn men det var vi utan, en stund senare ringde hon en tredje gång då ville hon låna pärlsocker hihi och det hade vi. Ja så kom mina smågryn igen så duktigt och hämtade det och knatade snällt hem igen. Men det tog en stund så Anki ringde och frågade om de var kvar men de hade gått. Då kom Gabbe hem han hade mött dom då hade de stannat och lekt med en nyckelpiga. Ja det finns många saker som kan få barn att inte stressa hem.


Ja det är tur vi bor nära så kan dom börja gå själva till oss nu när dom vill. De bor på gatan ovanför oss.  Julia 6år och Ängla 4år gofisarna våra.

Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Hi, hi, nästan som barnen i Bullerbyn du!



Håller med Carina; du har väl sett Stejs bakdel?!

2008-05-22 @ 20:41:14
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Anki

visst har jag fina barn!gotjejerna mina/virriga mamman.

2008-05-22 @ 21:46:38
Postat av: Carina

Sådana små damer som kommer och vill låna ;)

Härliga bilder blev det också till den lilla berättelsen....så levande.

2008-05-22 @ 23:02:08
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0