Gnäll kärring

image191image192 Får vi nå mat eller? Undrar vad det blir stej är så hungrig så han måste bara kolla om det finns nåt där. Lämnar man nåt på spisen så hoppar han upp och ner så plattorna råkar knäppas igång så det är livsfarligt. De brukar inte vara hemma själva så länge de är van vid att vi är borta högst 4timmar. Och det är nog tur det för annars skulle vi nog inte ha något hus snart för stej har satt på plattorna vid ett flertal gånger. Han är vrålhungrig jämt lite jobbigt det, sitter vi och äter så står han och stirrar på oss och dreglar iblad. Har nog aldrig sett en hund äta upp sin mat så fort 2-4sekunder sen är det tomt. Så har han varit sen vi köpte honom vid 4månaders ålder. Idag var Gabbe och jag ner på stan och det är så löjligt tycker jag att vissa ställen stänger 14.00 och vissa 15.00 hur ska man veta när alla stänger olika, jag tycker alla kunde öppna senare 11.00 och ha öppet till 15.00. De flesta vill ju ha sovmorgon så nån fart på stan är det inte före klockan 11.00. Det borde vara lika så man vet. Lika var det på skärtorsdagen då hade cityföretagen rekomederat att det skulle vara öppet till 18.00 men många stängde 16.00 så de stackare som hade öppet fick stå där med lite kunder för alla trodde att stan stängde 16.00. fy vilken gnällkärring jag är nu bäst att sluta innan jag blir en riktigt bitter gammal gnällspik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0