Ondskan

Jag brukar aldrig titta på nyheterna fast man hör ju ändå vad som händer fast man inte vill. Förr tittade man oftast på nyheterna men för något år sedan slutade jag man blir bara deppig av att höra bara allt hemskt som händer och aldrig nå positivt. Jag går väl omkring med skygglappar men orkar inte ta in allt. Jag läser ljusnan och det räcker varje dag läser man mord, inbrott, misshandel, alla droger och allt annat. Våldet ökar och man undrar vad är det som händer, kan vi inte längre känna något har vi stängt av alla känslor. Det är som att vi inte bryr oss om andra och deras lidande eller inte förstår att man gör inte vissa saker, det som har varit naturligt förr vad som är rätt och fel finns inte hos vissa människor längre. Och vad kan det bero på. Jag kan inte läsa om hur folk mister sina barn eller hur någon misshandlas utan jag går in i det så jag mår dåligt, känner så starkt med dessa som drabbas, Det gör nog de flesta men jag klarar bara inte av det utan försöker undvika det jag kan. Det borde gå att göra något åt allt elände, Vi måste börja bry oss och ta hand om alla som inte har det bra och hjälpa varandra, Ungdomar i dag har det svårt inget att se fram imot svårt med jobb och matas med hur vi snart har förstört jorden. Det är nog inte så underligt att de flyr in i drogmissbruk. Nej nog om det man blir bara nedstämd vi måste försöka se positivt på framtiden hjälpas åt.  ha en bra dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0