Jag var förberedd på det värsta

image111Sedan jag pratat med min vetrinär så började det rinna segt var hela tiden på Venus. Och jag som alltid ska ta reda på allt kollade på nätet och fattade på en gång att det är livmoderinflamation. Där satt jag och läste och grät för det stog att det måste opereras och att de kunde dö ändå, jag satt här insåg att hon blir nio år nu och vad kostar det inte att göra ett kirurgiskt ingrepp. Jag ringde Gudrun igen och sa vad jag trodde och hon var helt överens med mig att hon troligen är full med var i livmodern och jag fick en ny tid 18.45 ikväll skulle vara där i morgon kl08.00 men hon fixade tid. Hon såg vad jag redan sett det var så och en op. kostade 10-12tusen. Och hon är oförsäkrad omplacerad hos mig när hon var fyra. Nu  fick hon en hormonspruta ikväll och en imorgonkväll sen en nästa vecka och troligen veckan därpå. Och pencilinbehandling i tolv dagar och hon sa att det var rätt nyligen som de upptäckte att bakterierna kommer av att det blir förändringar i livmodern, så därför behandlar dom slemhinnorna. Förr gav dom pencilin som aldrig hjälpte och det blev alltid op. men hon gav mig hopp om att jag skulle kunna behålla henne att hon blir frisk. Jag har legat bredvid henne så gott som hela dan och gråtit. Jag har hela tiden trott att stej som är lika gammal skulle dö först eftersom han haft epelepsi sen han var 9månader och får värre och värre anfall. Jag insåg att jag nog inte klarar av att ha fler hundar efter dom här det är så svårt när dom dör är ju som ens barn nästan. Översta bilden är från idag hon låg och tittade med sorgsna ögon på mig hela tiden. Hjälp mig hålla tummarna att hon klarar det här..image110

Kommentarer
Postat av: Kaisa

jag håller mina tummar allt vad jag kan!

2008-02-19 @ 20:30:47
URL: http://kaisasturesson.blogg.se
Postat av: boren50

Hoppas dagen blir bättre idag!

Ragnvi

2008-02-20 @ 05:31:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0